۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84821802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره استانی انگور در کارون برگزار شد

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84821802
جشنواره استانی انگور در کارون برگزار شد

اهواز- ایرنا- رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کارون گفت: جشنواره استانی برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ از توابع شهرستان کارون با استقبال بسیار خوب مردم برگزار شد.

احمد یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: جشنواره انگور شهرستان کارون فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت های روستاهای این شهرستان به مردم و مسئولان است.

وی افزود: شهرستان کارون تاکستان‌های زیادی دارد اما تعداد بیشتر این تاکستان‌ها در روستای غزاویه بزرگ است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کارون ثبت ملی جشنواره انگور، معرفی ظرفیت‌های منطقه و تامین اعتبار این رویداد مهم را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: سال های ۹۷ و ۹۸ جشنواره انگور به صورت محلی برگزار می شد اما امسال این جشنواره به صورت وسیع‌تر برگزار شد.

وی با اشاره به حضور تمام اقوام خوزستان در این جشنواره افزود: نمایشگاه های صنایع دستی در این جشنواره در بخش های جانبی برپا شده است.

یوسفی برگزاری جشن متناسب با دهه ولایت در این جشنواره را یادآور شد و گفت: روستای غزاویه بزرگ مردم خونگرمی دارد که نشست‌هایی با بزرگان روستا برای نحوه و چگونگی استقبال از مهمانان و گردشگران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه انگور در ۱۵۰ هکتار از اراضی کارون کشت می‌شود، افزود: بیشترین میزان کشت در این روستا به میزان ۵۰ هکتار انجام می شود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کارون با اشاره به اینکه آبیاری تاکستان ها در این شهرستان و روستا به صورت تحت فشار انجام می‌شود، اظهارداشت: متاسفانه در سیل ۹۸ بیشترین میزان این سیستم آبیاری آسیب دید و سازمان جهاد کشاورزی قول بازسازی این سیستم و پرداخت تسهیلات را داد.

وی با بیان اینکه انگور شهرستان کارون زودتر از سایر نقاط کشور وارد بازار می شود، افزود: انگور نوبرانه این شهرستان در برداشت اول به استان های دیگر ارسال می‌شود و برداشت های بعدی در خوزستان به فروش می‌رسد.

یوسفی با بیان اینکه از اول تا پایان تیرماه برداشت انگور در این شهرستان انجام می شود، اظهار داشت: از هر هکتار به طور متوسط ۱۷ تا ۳۰ تن انگور برداشت می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه برای برگزاری این جشنواره مسئولان محلی از جمله فرماندار و بخشدار همکاری بسایر خوبی داشتند.

مرکز شهرستان کارون شهر کوت عبداله است ، این شهرستان با انتزاع از بخش مرکزی شهرستان اهواز در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۱ توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد.

شهرهای کوت عبدالله، کنعان، ربیع و شیرین شهر چهار شهر این شهرستان هستند.

شامگاه پنجشنبه جشنواره انگور شهرستان کارون با حضور اقوام مختلف و مردم برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha