آمریکا، امارات، هند و اسرائیل طرح‌های مشترک امنیت غذایی اجرا می‌کنند

نیویورک - ایرنا- مقامات ارشد آمریکا، هند امارات و رژیم صهیونیستی در نخستین کنفرانس مجازی گروه موسوم به "آی ۲یو ۲" از دو ابتکار مشترک در زمینه امنیت غذایی و انرژی پاک رونمایی کردند.

در بیانیه مشترک این سه کشور و رژیم صهیونیستی آمده است که این گروه خاص با استفاده از نشاط و روحیه کارآفرینی جوامع خود برای مقابله با برخی از بزرگترین چالش‌های پیش روی جهان، با تمرکز ویژه بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و ابتکارات جدید در حوزه آب، انرژی، حمل‌ونقل، فضا، سلامت و امنیت غذایی، همکاری خواهند کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی و نارندرا مودی نخست وزیر هند  در این نشست مجازی شرکت کردند.

در این بیانیه آمده است که کشورهای عضو این گروه همچنین از بخش خصوصی خود برای پیشبرد مسیرهای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، ارتقای سلامت عمومی و دسترسی به واکسیناسیون، ایجاد رویکردهای جدید و مشترک برای مدیریت زباله و تشویق پیشرفت فناوری سبز استفاده خواهند کرد.

این کشورها همچنین بر حمایت خود از ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کردند.

آنها همچنین از دیگر گروه‌های جدید منطقه‌ای مانند گروه«Negev » که متشکل از اسرائیل، امارات، بحرین، مراکش، مصر و آمریکا است، استقبال کردند.

در این بیانیه آمده است که رهبران در مورد رویکردهای خلاقانه برای تضمین تولید طولانی مدت و متنوع تر غذا و شبکه های توزیع آن گفتگو کردند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصا اسرائیل، کرانه باختری و سپس عربستان سفر خواهد کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha