۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۴:۲۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84821494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش آمریکا برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۴:۲۲
کد خبر: 84821494
تلاش آمریکا برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه

تهران- ایرنا- واشنگتن در حال تشکیل یک کارتل از خریداران نفت روسیه است تا بتواند طرح خود را مبنی بر تعیین سقف قیمت برای نفت آن کشور اجرا کند.

به گزارش ایرنا، راشا تودی روز پنجشنبه گزارش داد؛ مولی مونتگومری دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر امور اروپا و اورآسیا روز گذشته چنین گفته است که این وزارتخانه معتقد است چین و هند در مقام دو خریدار عمده نفت روسیه، باید به عنوان شاخص در مکانیسم تعیین سقف قیمت نفت روسیه ایفای نقش کنند.

مونتگومری با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: چین و هند واردکنندگان نفت روسیه هستند و ما با شرکای خود برای محدود کردن قیمت نفت روسیه تلاش می‌کنیم.

وی افزود: ما سقف قیمت تعیین شده برای نفت روسیه را فرصتی برای سایر کشورها می‌دانیم تا در جهت منافع بین‌المللی اعمال و موجب تثبیت بازار جهانی شود.

به گفته اریک وودهاوس، معاون وزیر امور اقتصادی و بازرگانی آمریکا، مشارکت چین و هند در این طرح می‌تواند سایر کشورها را نیز برای پیوستن به آن متقاعد کند.

در نشست گروه ۷ این موضوع نخستین بار از سوی آمریکا مطرح شد که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین شود.

در واقع محدود کردن قیمت نفت روسیه بخشی از سیاست اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو به خاطر درگیری نظامی با اوکراین است.

روز چهارشنبه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت: مقدمات طرح مکانیسم سقف قیمت نفت خام روسیه به دلیل وجود مشکلاتی مدتی طول خواهد کشید.

وی افزود: واشنگتن در مورد این اقدام با تعدادی از کشورهای مصرف کننده نفت روسیه از جمله چین و هند گفت وگو کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha