۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84821464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکورد افزایش قیمت گاز در اروپا طی ۲۰ سال گذشته

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبر: 84821464
رکورد افزایش قیمت گاز در اروپا طی ۲۰ سال گذشته

تهران-ایرنا- صادرات گاز روسیه به اروپا در ۲۰ سال گذشته به کمترین مقدار ممکن رسیده است و کارشناسان می‌گویند که ممکن است بعد از تعمیر خط لوله نورد استریم کمی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، به گفته تحلیلگران مرکز توسعه انرژی دانشگاه دوک در کارولینا جنوبی، تامین گاز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است در ماه ژوئیه کاهش یابد و حتی می‌تواند به کمتر از ۳.۸ میلیارد متر مکعب نیز برسد. علت اصلی کاهش جریان گاز تعمیر سالانه خط لوله گاز نورد استریم ارزیابی شده است.

طبق آمارهای ارائه شده توسط این مرکز صادرات گاز روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به حداقل مقدار خود طی حداقل ۲۰ سال اخیر کاهش یافته است.

قیمت گاز در شرایط کنونی در کشورهای اروپایی به ۱۹۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب رسیده است که این مقدار نیز رکوردی در نوع خود محسوب می‌شود.

کارشناسان این مرکز احتمال می‌دهند در صورت تعمیر خط لوله نورد استریم احتمالا جریان گاز به ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

روز دوشنبه، شرکت گازپروم روسیه جریان گاز خط لوله نورد استریم ۱ را به دلیل تعمیر و نگهداری سالیانه که قرار است در ۲۱ ژوئیه تکمیل شود، قطع کرد. روسیه در اواسط ماه ژوئن جریان گاز این خط لوله را ۴۰درصد کاهش داده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha