۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84821442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید امام جمعه ایلام بر رویکرد فرهنگی در اربعین سال ۱۴۰۱

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر فضای سازی و رویکرد فرهنگی در اربعین سال ۱۴۰۱ گفت: باید با تمامی توان از ظرفیت ها لازم برای ایفای نقش فرهنگی در میزبانی از زوار اربعین استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت:  فرصت اربعین برای ما نباید از دست برود و با توجه به استقبالی که از مرز مهران در اربعین انجام می گیرد باید زیرساخت های لازم در اربعین مهیا شود.

وی افزود: باید تمامی توان و ظرفیت ها را برای ایفای نقش فرهنگی در میزبانی از زوار اربعین به کار گیریم و همه مدیران استان با توجه به شرایطی که پیش بینی می شود در ایام اربعین حسینی سال جاری داشته باشیم، بایستی پای کار باشند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: جلوه هایی از ایثار در اربعین حسینی به منصه ظهور می رسد که بی نظیر است و باید در راستای مستند سازی اربعین حسینی در استان ایلام و مرز مهران اقدامات لازم را انجام داد.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: در کنار تاکید بر مباحث فرهنگی نیاز به تغذیه زائر داریم که با توجه به شرایط گرمایی که در ایام اربعین حسینی وجود خواهد داشت و بیشترین استقبال زوار از مرز مهران داریم، زمینه های لازم را برای تغذیه زوار را فراهم کرد.

استفاده مطلوب از ظرفیت استان‌های معین در اجرای زیرساخت‌های اربعین قابل تقدیر است 

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با تقدیر از اقدامات انجام گرفته  استاندار ایلام در حوزه اربعین گفت: برای اولین بار است که از ظرفیت استان های معین اربعین ایلام به این شکل استفاده شده است.

وی اظهار داشت: اقدامات  قابل تحسینی در مسیر جاده های حمیل- ایلام به مهران و دهلران به مهران انجام شده است و استفاده از توان و ظرفیت استان‌های معین و پای کار آمدن این استان ها در اجرای زیرساخت‌های اربعین به همت مسئولان استان قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: امید است با اقدامات انجام گرفته و تلاش برای کاستی ها در اربعین سال‌های گذشته به خوبی از زایران اربعین حسینی پذیرایی کنیم.

وی با تقدیر از فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای برنامه های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ اربعین، یادآور شد: در بحث رسانه متاسفانه در چند سال گذشته ضعیف عمل شده است و باید هماهنگی شود کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی از همین الان به فضاسازی اربعین اقدام کند تا از برکات اربعین حسینی برخوردار شویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha