اختتامیه ششمین رویداد ملی پیشگام ویژه جوانان استان خراسان رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- ششمین رویداد ملی پیشگام ویژه جوانان برای نخستین بار در خراسان رضوی و با حضور کنشگران دغدغه‌مند این استان در مشهد برگزار شد.

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عصر جمعه در حاشیه اختتامیه ششمین رویداد ملی پیشگام ویژه جوانان استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "رویداد پیشگام" از سال ۱۴۰۰ در حال برگزاری است که تاکنون در استان‌های همدان، یزد، قزوین و البرز برگزار شده است که امسال ششمین رویداد پیشگام در خراسان رضوی با کنشگران دغدغه‌مند این استان برگزار شد.

مرتضی همتی فر ادامه داد: جوانان کنشگر استان‌ در طول فرایند برگزاری رویداد به ریشه‌یابی و ارائه راهکار نسبت به مشکلات اصلی استان از جمله طلاق، کاهش نرخ رشد جمعیت، نابارور و غیره می‌پردازند.

وی اظهار کرد: "رویداد پیشگام" صرفا به یک مسابقه ختم نمی‌شود، فرآیند کنشگری افراد دغدغه‌مند استان بعد از رویداد تازه شروع می‌شود. این افراد در "طرح امتداد پیشگام" در صورت پیگیری و تمایل می‌توانند از خدماتی توسط مجموعه پیشگام برای آنان در نظر گرفته شده است بهره ببرند.

اختتامیه ششمین رویداد ملی پیشگام ویژه جوانان استان خراسان رضوی برگزار شد

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در رویداد پیشگام مهارت‌هایی نظیر تحلیل علی مشکل، تفکر انتقادی، چگونگی استفاده از آمار، شناخت خطاهای رایج تحلیلی-آماری و کنشگری اجتماعی آموزش داده می‌شود.

همتی‌فر ادامه داد: در واقع ما تلاش می‌کنیم به افراد به جای ماهی دادن، ماهی‌گیری را یاد بدهیم. برخلاف بیشتر دوره‌ها که فرآیند آموزشی مبتنی بر ارائه استاد و آموزش‌محور دارند، فرایند آموزشی پیشگام "عملیات محور" است یعنی گروه‌ها فعالانه به کمک مربیان خود مسیر حل مسئله را طی می‌کنند.

وی عنوان کرد: به همین دلیل تیم‌ها در یک فرایند ۱۰ روزه یعنی سه روز آخر هفته، به صورت حضوری و در طول هفته به صورت مجازی، به طی کردن سه مرحله انتخاب و اثبات مشکل، ریشه یابی و نیز طراحی اقدام می‌پردازند.

اختتامیه ششمین رویداد ملی پیشگام ویژه جوانان استان خراسان رضوی برگزار شد

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در این رویداد ثبت نام شرکت کنندگان می‌بایست به صورت تیمی باشد،  در غیر این صورت، امکان حضور در رویداد برای این بزرگواران فراهم نیست و تیم‌های شرکت کننده در پیشگام سه یا چهار نفره است.

وی ادامه داد: در ششمین رویداد ملی پیشگام ویژه جوانان در استان خراسان رضوی بیش از ۶۰۰ نفر از جوانان ثبت نام کردند که از مجموع این تعداد افراد ثبت نام شده پس از انجام مصاحبه، ۴۴ تیم جواز شرکت در رویداد پیشگام را کسب نمودند که ۲۲ تیم را زنان و ۲۲ تیم را مردان تشکیل می‌دهند.

همتی‌فر گفت: از بین افرادی که در مصاحبه قبول شدند ۲۰ نفر دانش‌آموز، ۲۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، پنج نفر دارای مدرک دکتری و سایر افراد دارای مدرک کارشناسی، دانشجوی کارشناسی و غیره هستند و همچنین ۴۶ نفر از شرکت کنندگان متاهل و حدود ۱۱۰ نفر آنان مجرد هستند.

وی افزود: میانگین سنی شرکت کنندگان در این دوره ۲۴سال است رده سنی برگزیدگان این رویداد شامل ۱۰ نفر از متولدین سال های ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۰، ۱۵ نفر از متولدین سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰، ۶۹ نفر از متولدین سال های ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۰، ۶۳ نفر از متولدین سال های ۱۳۸۰ به بالا هستند

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: برگزیدگان از شهرهای مختلف استان خراسان رضوی هستند که از مشهد ۱۱۳ نفر، تربت حیدریه ۱۶ نفر، نیشابور ۷ نفر، گناباد چهار نفر، تربت جام سه نفر، سبزوار سه نفر، سرخس چهار نفر، فریمان سه نفر و قوچان چهار نفر در این رویداد شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده از میان افرادی که در مصاحبه قبول شده اند، ۵۸ نفر از طرق فضای مجازی، ۲۳ نفر از طریق بسیج دانشجویی، ۲۱ نفر از طریق جبهه فرهنگی، چهار نفر از طریق سازمان تبلیغات ۹ نفر از طریق قرارگاه تحول اجتماعی، ۶ نفر از طریق بسیج محلات و بقیه از طریق سایر طرق با این رویداد ملی آشنا شده‌اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha