شمشیربازی قهرمانی جهان/ فرجی: منتظر مشخص شدن رقبا در اسلحه اپه هستیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه با اشاره به حضور مدعیان جهانی در رقابت‌های قهرمانی جهان در مصر گفت: این مسابقات از امروز در مصر آغاز می‌شود و بیش از ۲۰۰ ورزشکار در اسلحه اپه با یکدیگر رقابت سختی را خواهند داشت.

مهدی فرجی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی جهان بالاترین سطح مسابقات به شمار می‌رود و حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار از ۶۰ کشور جهان در این رویداد نشان از اهمیت، اعتبار این رقابت‌ها و البته کار سختی که در پیش داریم،‌ دارد. 

وی افزود: رقابت‌های اسلحه اپه انفرادی از روز شنبه آغاز می‌شود و ۳ روز بعد نیز باید در بخش تیمی به مصاف رقبای خود برویم. شرایط تیم خوب است و امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی را از خودمان به نمایش بگذاریم. 

سرمربی اسلحه اپه در واکنش به وضعیت حریفان ایران در این دوره از مسابقات گفت: تا روز قبل از مسابقات حریفان ما مشخص نخواهد شد اما امیدوارم با قرعه مناسبی روبه‌رو شویم. با توجه به این‌که در اسلحه اپه رنکینگ نداریم به احتمال زیاد در قرعه‌کشی با تیم‌های قدرتمند باید روبرو شویم که این کار را خیلی سخت می‌کند، اما امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم شایستگی‌های خودمان را نشان دهیم.

فرجی یادآور شد: در حال حاضر تمرینات خود را در مصر دنبال می‌کنیم، در این مدت با تیم‌های دیگر نیز به صورت تمرینی کار می‌کنیم تا برای بازی‌های کشورهای اسلامی نیز به نوعی خودمان را در مسیر آماده‌سازی قرار دهیم.  

در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان در مصر، تیم شمشیربازی ایران در اسلحه‌های سابر زنان و مردان، اپه زنان و مردان و فلوره زنان ۱۴ نماینده خواهد داشت که باید به مصاف رقبای خود بروند. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، شروع این رقابت‌ها برای کاروان اعزامی کشورمان با حضور سابریست‌های ایرانی در بخش انفرادی همراه خواهد بود.  

برنامه رقابت‌های نمایندگان ایران در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان به این شرح  اعلام شده است:

سابر مردان/  انفرادی: جمعه ۲۴ تیر و دوشنبه ۲۷ تیر  

سابر مردان/  تیمی: چهارشنبه ۲۹ تیر و پنج‌شنبه ۳۰ تیر 

سابر زنان / انفرادی: یکشنبه ۲۶ تیر و چهارشنبه ۲۹ تیر 

سابر زنان / تیمی:  جمعه ۳۱ تیر و  شنبه اول مرداد

اپه زنان/ انفرادی: جمعه ۲۴ تیر و  دوشنبه ۲۷ تیر  

اپه مردان / انفرادی: شنبه ۲۵ تیر و سه‌شنبه ۲۸ تیر

اپه مردان / تیمی: پنجشنبه ۳۰ تیر و جمعه ۳۱ تیر

فلوره زنان/ انفرادی: شنبه ۲۵ تیر و سه‌شنبه ۲۸ تیر

در سابر مردان، علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری و نیما زاهدی و در اسلحه اپه محمد رضایی، محمد رحیمی و محمد رضایی طادی نمایندگان ایران خواهند بود، همچنین در سابر زنان، پریماه برزگر، فائزه رافعی، نجمه سازنچیان و در فلوره زنان نیز زهرا کارگر و هانیه خوش‌خواهی و در اسلحه اپه نیز اعظم بختی و مهسا پوررحمتی تیم اعزامی ایران را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha