افزایش ۱۴.۲ درصدی فوتی‌های کرونا در آمریکای جنوبی در مدت یک هفته

تهران - ایرنا - سازمان بهداشت پان آمریکن (PAHO) اعلام کرد آمریکای جنوبی هفته گذشته، دو هزار و ۲۴۳ مورد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ ثبت کرده است که افزایش ۱۴.۲ درصدی نسبت به هفته پیشتر از این بازه زمانی را نشان می‌دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری افه،  همچنین طبق آمار این نهاد بهداشتی قاره آمریکا، موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکای مرکزی نسبت به هفت روز گذشته، ۵۴.۹ درصد افزایش یافته است.  

«کاریسا اتینه» مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد زیرسویه اومیکرون (BA.۵) تا کنون در دست‌کم ۲۲ کشور و قلمرو آمریکای لاتین و حوزه کارائیب شناسایی شده است و احتمالا در هفته‌های آینده به گونه غالب در این قاره تبدیل خواهد شد.

دو زیرسویه BA.۴ و BA.۵  در حال حاضر در کشور آمریکا غالب هستند.

اتینه با تشویق به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در صورت افزایش موارد ابتلا گفت: ویروس هیچ مرزی نمی‌شناسد، به ویژه اکنون که سفرهای بین‌المللی از سر گرفته شده است.

ویروس نادر آبله میمون نیز در حال حاضر با یکهزار و ۳۲۵ مورد ابتلا و هیچ موردی از فوت به ۱۴ کشور و قلمرو قاره آمریکا رسیده است و این رقم ابتلا، ۱۴ درصد از مجموع آمار مبتلایان جهانی را نشان می‌دهد.  

بر اساس آمار لحظه‌ای تارنمای «وردو میترز» (worldometers.info) از آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان تا کنون بیش از ۷۱ میلیون و ۳۷۵ هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به این بیماری مبتلا شده و بیش از یک میلیون و ۷۰۶ هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۹۰ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای گرفتار بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و و برزیل پس از هند در رتبه سوم جهان قرار دارند.

همچنین تاکنون بیش از ۵۶۴ میلیون و ۲۶۶ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر ۶ میلیون و ۳۷۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته از افزایش ۳۰ درصدی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در هفته پایانی ژوئن و هفته نخست ژوئیه (اوایل تیر ماه) خبر داد. وی همچنین سه شنبه گذشته در نشستی خبری در ژنو، پیش‌بینی کرد که جهان از مرحله پایانی همه‌گیری کرونا فاصله دارد و هشدار داد: ویروس (کرونا) در حال نفوذ است و باید آن را به عقب برانیم.

آدهانوم افزود: با افزایش موارد بستری و انتقال کووید-۱۹، دولت‌ها باید اقدامات آزموده و اثبات شده مانند استفاده از ماسک، بهبود تهویه و رعایت شیوه‌نامه‌های درمانی را به کار گیرند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha