برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) معرفی شدند

مشهد- ایرنا- نفرات برتر دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تولیت آستان قدس رضوی در مشهد معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت و همچنین بخش ویژه تیتر، مردادماه پارسال منتشر شد.

در بخش فعالان رسانه‌های صوتی و تصویری این جشنواره نیز با تاکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی و بین‌المللی و در بخش رسانه‌های مجازی این جشنواره با توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی و در بخش عکس و گرافیگ عکس خبری، گرافیک و بخش ویژه اینفوگرافی برگزار شد.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل چهار بخش سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی و خدمت رضوی بوده  است.

                                                                   برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) معرفی شدند

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز پنجشنبه در آیین پایانی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: این جشنواره، فراگیر، عمیق و نزدیک به فهم اجتماعی زمانه است.

حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی افزود: مکتب فکری امام رضا (ع) مبتنی بر شاخصه های تمدنی اسلام و ارتباطات موثر، ظرفیت جهان شمول دارد که عدالت گرایی، عقلانیت حکمت و تدبیر و توجه به مردم و توجه کانونی به دیگران از نمادهای آن است.
 
وی با بیان اینکه اسلام هراسی و شیعه هراسی محصول دیگرهراسی است، افزود: امام رضا(ع) فرمود بدترین زندگی از آن کسی است که دیگری از دست او در امان نباشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امروز جهان به جهت دور شدن از سرمایه ایمان، وامانده و خسته و به دنبال پیام درست است. امروز قدرت تشخیص فردی و جمعی در جامعه ضعیف شده که بازتاب آن کژ رفتاریهای اجتماعی و اعتیاد و دیگر موارد است.

حجت‌الاسلام عاملی با بیان اینکه توان تشخیص حق و باطل و اصرار بر حقیقت از اصول مهم در رسانه است، افزود: در رسانه سنتی مخاطب را خنثی و دریافت کننده می‌دانند، در حالیکه در رسانه مدرن بر عکس این است.

                                                     برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) معرفی شدند

تولیت آستان قدس رضوی هم گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) را باید با کیفیت عالی‌تر و اثرگذارتر در جامعه استمرار بخشیم.

حجت‌الاسلام احمد مروی با بیان اینکه خدا در قرآن کریم به قلم، قسم یاد می‌کند افزود: خدا ۲ نعمت قلم و نویسندگی را بیان می‌کند، این نعمتها را باید در بهترین صورت قالب محتوا و شکل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مخاطب جهاد تبیین همه مردم هستند و به یک جغرافیا محدود نمی‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند که مهمترین ابزار آن قلم است.

تولیت آستان قدس بیان کرد: نکته مثبت جهاد تبیین در عاشورا روشن شد، که خانواده امام حسین(ع) در فرصتهای مختلف به جهاد تبیین پرداختند و تبلیغات دهها ساله بنی امیه را نقش بر آب کردند.

وی گفت: در تهیه آثار و جهاد تبیین سیره و سلوک امام رضا(ع) باید با بهره‌گیری از روایات متقن و مستند، باز تولید مفاهیم و آموزهای سیره رضوی در ارتباط با مسائل روز استفاده کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همچنین در تهیه آثار شناخت دقیق مخاطب، استفاده حداکثری از ظرفیت دلدادگی به امام رضا (ع) از دیگر آثاری است که باید توجه کنیم.

حجت‌الاسلام مروی بیان کرد: آنهایی که آثار ماندگار خلق کردند زحمت کشیدند و خون دل خوردند، علامه امینی در کتاب الغدیر از جمله آنها است. کار باید برای خدا و با اخلاص باشد.

در پایان این جشنواره، ۶۱ نفر از افراد حائز رتبه های اول تا سوم و همچنین افراد برگزیده و شایسته تقدیر در بخشهای مختلف خبر، گزارش، عکس، فیلم، گرافیک، گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی و دیگر قسمتهای جشنواره تجلیل شدند.

آیین پایانی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha