۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 84821094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس علوم پزشکی همدان: حذف سقف کارانه، انگیزه پزشکان را افزایش داده است

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برداشته شدن سقف پرداختی کارانه در مناطق محروم زمینه ساز افزایش انگیزه در پزشکان شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری علوم پزشکی همدان، «محمد مهدی مجذوبی» روز پنجشنبه در دیدار هیات رییسه دانشگاه با امام جمعه و فرماندار شهرستان رزن اظهار داشت: ارائه خدمت برای کادر درمان و پزشکان قبل از کرونا، حین کرونا و پس از آن تفاوتی ندارد و احساس مسئولیت و عملکرد آنها همواره با آمادگی کامل و استفاده از همه پتاتسیل موجود برای حفظ و ارتقای سلامت مردم است. 

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، مطالباتی که در این مدت مطرح نمی شد سر باز کرده و بار مضاعفی بر دوش همکاران علوم پزشکی قرار داده است که البته به جد پیگیر اجرای آن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نامهربانی و کم لطفی بعد از کرونا و برخی اتفاقات به ویژه برای اعضای هیات علمی دانشگاه رقم خورد که موضوع مهاجرت نخبگان کادر درمان دوباره به جریان افتاد و حتی پرستاران ما با پیشنهاد حقوق های چند برابری وارد کشورهای همسایه می شوند.

 مجذوبی افزود: نظام برای تربیت پزشکان و پرستاران هزینه های بسیاری متقبل شده است اما ثمره زحمات آنها و هزینه کرد نظام در کشورهای اطراف به بار می نشیند. 

وی با بیان اینکه مهاجرت، ظرفیت نیروها و توان مدیریتی ما را کاسته است گفت: در عین حال، بدون توجه به زیرساخت ها افزایش نیروی پزشکی در دستور کار قرار گرفته است که این عدم تناسب و هماهنگی اتفاق خوبی نیست. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: لازم است مباحث توسعه ای در حوزه سلامت با توجه به ظرفیت ها و نیاز واقعی هر منطقه مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی خاطرنشان کرد: طرح بیمارستان رزن و تامین تجهیزات آن در دستور کار قرار دارد البته قرارگاه طرح های عمرانی با تمرکز بر پروژه های دانشگاه فعال شده و همه پروژه های بهداشت و درمان در این قرارگاه با جدیت و دقت بیشتر مورد پیگیری خواهد بود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، موضوع جمعیت را مهمترین چالش این روزهای سیستم سلامت برشمرد و افزود: مساله جمعیت، امروز به بحران تبدیل شده و منجر به افزایش برنامه های متعددی در سیستم سلامت شده است تا به جبران کاهش نرخ رشد در سالهای گذشته کمکی کرده باشیم . 

مجذوبی اضافه کرد: قشر متدین و متعهد به اجرای فرامین رهبری ورود می کنند از این رو باید از ظرفیت مبلغین برای هشدار در این بخش بهره مند شویم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تشریح کرد: سالمند شدن ۲۰ درصد جمعیت کشور در سال های پیش رو، تهدیدات جدی را در حوزه های مختلف به همراه دارد.

مجذوبی از راه اندازی درمانگاه داخلی و جراحی زنان در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه خبر داد و بیان کرد: برای انواع جراحی ها درمانگاه جراحی زنان با پرسنل خانم در بیمارستان فاطمیه راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha