افزایش ۲۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل غله ‌و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

وحیدرضا فریدونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواخر اردیبهشت امسال که خرید تضمینی این محصول راهبردی آغاز شده، تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان خریداری و ثبت شده است.

 وی ارزش گندم خریداری شده را بالغ بر ۳۴ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: تا کنون ۶۷ درصد بهای محصول خریداری شده، که رقمی افزون بر ۲۳ هزار ۳۲۴ میلیارد ریال را می شود، به حساب کشاورزان واریز شده است.

فریدونی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم امسال با آماده سازی ۷۰ مرکز و کمیسیون خرید در سطح استان عملیاتی شده است، اظهار کرد: این میزان گندم در قالب ۳۶ هزار و ۴۴۳ محموله به مراکز خرید سطح استان تحویل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در ادامه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص خرید تضمینی سال جاری اشاره و بیان کرد: پیش شده بود امسال ۲۷۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شود که تاکنون علاوه بر تحقق پیش بینی مزبور، خرید تضمینی گندم از آن نیز پیشی گرفته است.

فریدونی، شهرستان تربت جام را پیشرو استان در خرید گندم اعلام کرد و افزود: تربت جام با ۴۲ هزار و ۶۹۷ تن خرید گندم، چناران با ۳۴ هزار و ۸۱ تن و جغتای با ۳۲ هزار و ۲۷۲ تن بیشترین حجم خرید تضمینی را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده اند.

وی قیمت خرید تضمینی گندم با احتساب یک درصد افت مفید و چهار درصد افت غیرمفید را ۱۰۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود: مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل هر کیلو گندم به قیمت پایه خرید تضمینی افزوده می شود. 

گفتنی است عملیات خرید تضمینی گندم امسال شامل خرید تضمینی هشت هزار و ۶۵۰ تن از گندم های سال گذشته که در انبارهای کشاورزان انباشته شده بود نیز می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha