۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84821046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معترضان سریلانکایی کاخ ریاست جمهوری را ترک می کنند

تهران – ایرنا - تظاهرکنندگان مخالف دولت سریلانکا امروز اعلام کردند که به اشغال اماکن دولتی پایان داده و با این حال کماکان خواهان استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور بحران زده هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت که معترضان چند روز پیش علاوه بر دفتر رانیل ویکرمسینگ (Ranil Wickremesinghe) نخست وزیر، کاخ ریاست جمهوری گوتابایا راجاپاکسا (Gotabaya Rajapaksa) را اشغال کرده و وی را وادار به فرار به کشور همسایه مالدیو کردند.

نخست وزیر پیشتر از معترضان خواسته بود تا ساختمان های دولتی را تخلیه کرده و به نیروهای امنیتی دستور داده تا برای برقراری نظام "هر کاری لازم است انجام دهند. "

رئیس جمهوری سریلانکا قول داده بود که دیروز (۲۲ تیر) استعفا کند ولی هنوز خبری در این زمینه منتشر نشده است. وی امروز نیز در مالدیو به سر برد و گزارش شده که منتظر است تا با یک هواپیمای اختصاصی به همراه همسر و محافظانش به سنگاپور برود.

منابع امنیتی در کلمبو گفتند که رئیس جمهوری فراری به احتمال زیاد امروز مالدیو را ترک کرده و استعفای وی پس از پرواز منتشر خواهد شد. این منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند: نامه استعفا آماده شده و هر زمان که وی چراغ سبز نشان دهد، رئیس مجلس آن را منتشر خواهد کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک، واشنگتن با صدور روادید برای راجاپاکسا مخالفت کرده بود چرا که وی در سال ۲۰۱۹ و پیش از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تابعیت آمریکا را ترک کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha