۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84821026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره دف نوای رحمت محل همگرایی همه اقوام و مذاهب است

سنندج- ایرنا- مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور گفت: امروز جشنواره دف نوای رحمت به محلی برای همگرایی همه اقوام و مذاهب تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، میلاد عرفان پور روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در سنندج اظهار داشت: موسیقی در آیین ما و در فرهنگ ایرانی اسلامی، می تواند هنری تعالی گرا، شورآفرین و تمدن ساز باشد که اگر در مسیر اصیل و صحیح و علمی خودش قرار بگیرد، می تواند نجات دهنده جوامع از انواع افراط‌ها و گیر و گرفت‌های رایج و متداول جوامع باشد.

وی با بیان اینکه هنر مقوله ای است که با همه حوزه ها گره خورده است، گفت: شعر و موسیقی اصولا در قرون گذشته و سال های بی شماری که از زیست مردم در این پهنه وسیع گذشته میراث دار فرهنگ ایرانی و اسلامی ما بوده اند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور یادآور شد: بسیار خوشحالیم که حوزه هنری کردستان به نمایندگی از حوزه هنری کشور درسالیان گذشته علمی را در این استان به نام موسیقی اصیل و علمی، به نام دف و به نام رحمت و وحدت برافراشته اند.

وی اضافه کرد: جشنواره دف نوای رحمت که شاهد برگزاری دهمین دوره آن هستیم امروز صرفا یک رویداد هنری معمول و متداول نیست بلکه به یکی از آیین‌های هنری جاافتاده و تثبیت شده درکشور و در این دیار تبدیل شده است.

عرفان پور افزود: در این جشنواره بسیاری از هنرمندان پیشکسوت، شاخص، اثرگذار و بسیاری از گروههای جوان از سراسر کشور و همـچنین کشورهای دیگر در آن حضور پیدا کرده اند.

وی اظهار داشت: جشنواره دف نوای رحمت، محل همگرایی همه اقوام و مذاهب و محل وحدت است، گویی صدای ملکوتی این ساز شگفت موجب همصدایی مردم شده و این سرمایه کمی نیست.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور افزود: در این رویداد عظیم که کم کم در جهان شناخته شده است ما شاهد رویش و آفرینش آثاری از نوع آثار اصیل، تعالی گرا و شورآفرین هستیم که جامعه ما به آن نیاز دارد و آمیخته با زیست مردم و دردها و آرمان های مردم است.

وی اضافه کرد: این جشنواره محوری برای اجتماع قلوب و نزدیکی دل‌ها شده و یک رویداد اجتماعی با نشاط حول محور هنر و هنر اصیل است.

دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت ۲۳ تا ۲۵  تیر در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha