۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84820922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه از استان فارس

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84820922
خبرهای کوتاه از استان فارس

شیراز_ایرنا_ اسماعیل رستگار فرماندار لامرد با اشاره به سابقه بارشهای تابستانه در شهرستان و احتمال خسارت به زیرساختهای شهری و روستایی گفت:همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در شهرستان لامرد آماده هستند تا در هنگام بحران در کنار مردم باشند.

فرماندار لامرد گفت:با توجه به پراکندگی شهرستان لامرد مقرر شد که بخشداران در مراکز بخش ها با هماهنگی دهیاران ،شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمان لازم همه امکانات را برای مدیریت بحران فراهم کنند.

رستگار با اشاره به ظرفیت و توانمندی های شهرستان لامرد گفت:همه ظرفیت‌های شهرستان و شرکت های صنعتی در زمان بحران در کنار دستگاههای اجرایی و خدماتی خواهد بود.

اسماعیل رستگار فرماندار لامرد همچنین از بخشداران ، شهرداران و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواست با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و وقت کافی برای لایروبی سدها ، رودخانه‌ها،  طرح های تغذیه مصنوعی و پل ها داریم از این فرصت استفاده نموده و با تشکیل جلسات ستاد بحران در شهر ها و روستا ها تابعه نهایت اهتمام داشته باشند تا در فصل زمستان مردم شریف شهرستان با مشکل مواجه نشوند.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. 

خدمات رایگان پزشکی به ۳۱۸ نفر از اهالی روستای محرم هنگنویه

 دکتر اردشیر رزم پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی شهرستان خنج، اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در روستای "هنگنویه" این شهرستان برگزار شد و به ۳۱۸ نفر از اهالی این روستا و توابع خدمات رایگان پزشکی ارائه گردید.

 رزم‌پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج و مسئول بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در این رابطه افزود: در این اردوی جهادی، متخصصین داخلی، کلیه و مجاری ادراری، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی و اطفال به همراه دندانپزشک و پزشک عمومی حضور داشتند تعدادی از بیماران نیز که نیاز به جراحی و دیگر خدمات پزشکی داشتند برای ارایه درمان به بیمارستان نبی اکرم خنج ارجاع داده شدند.

وی عنوان کرد: ارائه خدمات مامایی، مراقبتهای بهداشتی، مشاوره روانشناسی، آموزش بهداشت دهان و دندان، توزیع مسواک و خمیردندان بین دانش‌آموزان و همچنین توزیع دارو، از دیگر مواردی بود که در این اردوی جهادی انجام گردید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج و مسئول بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در پایان از همکاری هلال احمر شهرستان، پایگاه‌ مقاومت بسیج شهید راستی روستای هنگنویه، تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت محمله، بهورزان خانه بهداشت روستای هفتوان، داوطلبین سلامت روستای هنگنویه و همراهی پزشکان و ‌پرسنل شبکه بهداشت و درمان خنج و همچنین حمایت‌های دکتر اسفندیاری فرماندار و سرهنگ بلاغی فرمانده سپاه شهرستان خنج، تشکر نمود.

خنج در ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دستگیری حاملان سلاح غیر مجاز در کازرون

 فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز و جمع آوری ۲۰ قبضه سلاح غیر مجاز در این شهرستان در۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان به خبرنگار ایرنا گفت:  در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با دارندگان سلاح های غیرمجاز در ۲۴ساعت گذشته طرح جمع آوری سلاح و مهمات به مرحله اجرا درامد.
فرمانده انتظامی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۸ نفر دارنده سلاحهای غیر مجاز شناسایی و دستگیر شدند گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۳ قبضه سلاح شکاری و۷ قبضه جنگی درمجموع ۲۰ قبضه سلاح قاچاق و فاقد مجوز و مقادیری مهمات مربوطه کشف شد.
سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند افزود:پلیس برای حفظ آسایش و آرامش شهروندان طرح های پاک سازی و برخورد با دارندگان سلاح های غیر مجاز را به صورت مستمر اجرا خواهد کرد.

کازرون در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز است.

دستگیری  ۵۶ متهم و محکوم تحت تعقیب در شیراز

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز روز پنجشنبه گفت: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی،۵۶ متهم تحت تعقیب دستگیر شدند و  این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه طی ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند ۵۶ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha