۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۴:۵۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84820779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی‌های بلینکن و نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی با دستور کار امنیت منطقه

نیویورک- ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که همراه جو بایدن رئیس جمهوری این کشور به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، با یائیر لاپید نخست وزیر موقت این رژیم دیدار و درباره امنیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که  پس از ورود به اورشلیم (قدس اشغالی) به همراه جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور با یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی دیدار ئ گفتگو کرده است.

بلینکن تصریح کرد: ما درباره راههای تقویت بیشتر روابط دوجانبه حیاتی خود گفتگو کردیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما به چالش های جهانی مربوط به نگرانی‌های متقابل رسیدگی و تعهد ایالات متحده به صلح و امنیت در منطقه را تقویت می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی، سفر منطقه ای خود را از تل آویو آغاز کرد  که در بدو ورود به سرزمین های اشغالی با تکرار مواضع جانبدارانه خود در قبال رژیم صهیونیستی گفت که روابط واشنگتن و تل آویو قویتر از هر زمان دیگری است.

به گزارش ایرنا به نقل از از رسانه های فلسطینی، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی در فرودگاه «بن گورین» در فلسطین اشغالی گفت: "افتخار می کنم که در اینجا حضور دارم و روابط ما قوی تر و عمیق تر از هر زمان دیگری است".

بایدن همچنین از ادامه حمایت و کمک های تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی سخن گفت و تصریح کرد: " در جریان این سفر، بار دیگر بر پایبندی خود به امنیت اسرائیل تاکید می کنیم و از جمله به اسرائیل برای تقویت سامانه سپر گنبد آهنین و پدافند لیزری کمک می کنیم".

رئیس جمهوری آمریکا همچنین بدون اشاره به جنگ افروزی ها و دخالت های سیاسی و نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه و بحران ها و بی ثباتی های ناشی از آن، در عین حال از مهم بودن صلح و ثبات در منطقه سخن گفت و اظهار داشت: صلح و ثبات برای همه ملت های منطقه مهم است.

بایدن همچنین به ادعای خود، ایده "تشکیل دو دولت" در سرزمین فلسطین را باعث برقراری "صلح و ثبات در منطقه" خواند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha