۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۴:۰۸
کد خبر: 84820773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان در زمینه انرژی وضعیت اضطراری اعلام کرد

تهران - ایرنا - گرگلی گولیاس رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان اعلام کرد، دولت این کشور در بخش انرژی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "تاس"، وی چهارشنبه شب افزود، این تصمیم پس از دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گرفته شده است. 

گولیاس گفت: به دلیل طولانی شدن جنگ در اوکراین و تحریم‌های بروکسل علیه روسیه، قیمت انرژی در سراسر اروپا به شدت افزایش یافته و بحران انرژی در بخش‌های وسیعی از این قاره رخ داده است. 

وی افزود: در روزهای اخیر مشخص شده است که اروپا به احتمال زیاد گاز کافی برای فصل پاییز و زمستان نخواهد داشت. به منظور تامین انرژی خانواده‌های مجارستانی و حمایت از اقتصاد کشور، دولت مجارستان مانند بسیاری از کشورهای دیگر، در بخش انرژی وضعیت اضطراری اعلام می‌کند. 

به گزارش ایرنا، پیش از این وزیر خارجه مجارستان در نشست مطبوعاتی از تداوم واردات گاز روسیه خبر داد و گفت در این موضوع جای هیچ بحثی با کشورهای دیگر نداریم. 

پیتر سیجارتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، مجارستان به شدت با تحریم گاز روسیه مخالف است و در این موضوع هیچ جای بحثی وجود ندارد. 

وی در واکنش به درخواست یکی از اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم بانک گازپروم اعلام کرد، مجارستان هیچ فهرست تحریمی علیه شرکت‌های گاز روسیه ندارد و تصمیمی برای تحریم گاز روسیه در آینده اتخاذ نکرده است. 

وی گفت: مجارستان در وضعیت کنونی به گاز روسیه وابسته است و دولت این کشور نمی‌تواند از هرگونه تصمیمی برای تحریم شرکت‌های روسی حمایت کند. 

حجم گاز روسیه که از طریق آلمان و اتریش به مجارستان عرضه می‌شود، اخیراً به دلیل تعمیر خط لوله گاز نورد استریم کاهش یافته است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین پنجمین ماه خود را سپری می‌کند و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha