۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۴:۳۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84820770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: عربستان در اجرای توافق تبادل اسرا کارشکنی می‌کند

تهران- ایرنا- «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن چهارشنبه شب گفت که عربستان در اجرای توافق تبادل اسرا کار شکنی می‌کند.

به گزارش ایرنا از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» گفت: عربستان سعودی ۱۰ توافق محلی تبادل اسرا را که قرار بود در آستانه عید قربان انجام شود را به شکست کشاند.

وی افزود: پیشرفت در مذاکرات توافق مبادله اسرا که در مارس گذشته امضا شد، هنوز کمتر از ۵۰ درصد است و مزدوران ائتلاف سعودی در استان مارب بزرگترین مانع برای تکمیل این توافق هستند و تاکنون لیست خود را ارائه نکرده‌اند.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اضافه کرد، سازمان ملل متحد به طرف مقابل فشار نیاورده و پرونده اسرا را علی رغم اینکه پرونده‌ای بشردوستانه است در کمترین حد از توجه خود قرار داده است.

عبدالقادر المرتضی خطاب به خانواده‌های اسرای یمنی گفت: رهبری آزادی اسرا و پیوستن آنها به خانواده‌هایشان را در راس اولویت‌های خود قرار داده و تمامی مراحل مذاکره را از نزدیک دنبال می‌کند.

وی پیش تر نیز از پیشرفت کند مذاکرات برای اجرای توافق تبادل اسیر که در ماه مارس با نظارت سازمان ملل متحد با ائتلاف متجاوز امضا شده بود، انتقاد کرد.

المرتضی ۱۳ خردادماه نیز ابراز امیدواری کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد از تمدید آتش‌بس برای پیشبرد اجرای توافق تبادل اسرا استفاده کند.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha