۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۰:۵۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84820746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان درباره مسائل منطقه گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان سعودی تلفنی درباره مسائل منطقه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «رجب طیب اردوغان» و «ملک سلمان بن عبدالعزیز» باهم تلفنی گفت وگو و عید سعید قربان را به هم تبریک گفتند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان سعودی همچنین درباره روابط بین دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

دوشنبه شب نیز رئیس جمهور ترکیه با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تلفنی درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه گفت وگو کرده بود.

محمد بن سلمان اوایل تیرماه به ترکیه سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

پس از سفر ولیعهد سعودی به ترکیه، ریاض و آنکارا در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم خود برای آغاز مرحله جدید همکاری خبر داده بودند.

روابط عربستان و ترکیه در پی قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه تیره شد و عربستان به دنبال آن سطح روابط سیاسی و اقتصادی با ترکیه را به شدت پایین آورد.

اردوغان که ماه‌های اخیر با بحران شدید اقتصادی در کشورش و کاهش شدید ارزش لیر مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرده تا روابط خود با سعودی‌ها را بهبود بخشد و در این راه پرونده قتل خاشقچی را وجه المصالحه قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha