در سفر استانی رییس جمهور به کرمانشاه چه گذشت؟ فیلم + عکس

کرمانشاه - ایرنا- رییس جمهور به همراه ۱۵ تن از اعضای هیات دولت صبح پنجشنبه در بیست و هشتمین سفر استانی خود وارد استان کرمانشاه شد؛ دیدار با مردم شهرستان سرپل‌ذهاب و شرکت در جلسات شورای اداری، اشتغال و توسعه استان و همچنین سخنرانی در جمع مردم شهر کرمانشاه از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کنند، به نمایندگی از آیت الله سید ابراهیم رییسی در شهرستان های مختلف حضور می یابند و مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی می کنند. نتایج این بررسی ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود، مطرح و برای رفع آنها اعتبارات مناسب مصوب می شود.

میز خدمت ۲۹ اداره و سازمان نیز از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در شهر کرمانشاه دایر شده و امروز نیز آماده دریافت نامه ها و درخواست های خود به رییس جمهور و اعضای هیات دولت هستند.

اخبار مربوط به بیست و هشتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کرمانشاه در پرونده خبری کرمانشاه؛ سفر استانی رییس جمهور در ایستگاه بیست و هشتم در دسترس است. 

گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهور به کرمانشاه

رییس جمهور: استان کرمانشاه علاوه بر امنیت مرزها در امنیت غذایی نیز نقش ارزشمندی دارد

 رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی استان کرمانشاه از جمله قریب به ۹۰۰ هزار اراضی حاصلخیز، گفت: این استان در کنار اینکه امنیت مرزها را حفظ کرده می تواند در امنیت غذایی نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی  افزود: زمینه بسیار مناسبی برای گردشگری و صادرات باتوجه به مرز مشترک با عراق در این استان وجود دارد.یت الله رییسی با اشاره به مرز مشترک استان کرمانشاه با عراق، افزود: در این استان زمینه صادرات فراهم است.

رییس جمهور وارد سرپل‌ذهاب شد 

رییس جمهور در ادامه سفر به استان کرمانشاه  وارد شهرستان سرپل‌ذهاب شد تا در مرقد مطهر احمدابن اسحاق (ره) در جمع مردم سخنرانی کند.

آیت الله رییسی  در جمع مردم این شهرستان با بیان اینکه بیکاری این روزها در کشور و به خصوص در استانی مانند کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب که نقش موثری در دفاع مقدس داشتند ما را رنج می دهد، گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از مسائل با اولویت و مهم دولت است و ان شالله گام‌های اساسی دراین راستا برداشته خواهد شد.

بازدید هوایی رئیس جمهور از نقاط مرزی با عراق و پایانه مرزی «پرویزخان»

آیت الله رئیسی امروز همچنین با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، بصورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد.

 در جریان این بازدید هوایی، رئیس جمهور با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

حضور آیت الله رئیسی در پادگان «ابوذر» سرپل‌ذهاب

حضور در پادگان «ابوذر» شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه از دیگر برنامه های امروز رییس جمهور بود که ضمن آن، با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد و  از زحمات و تلاش‌های نیروهای حاضر در این پادگان به منظور حراست و مرزبانی از مرزهای کشور و برقراری امنیت تقدیر کرد.

رییس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید کرد

رییس جمهور در ادامه سفر استانی خود به کرمانشاه عصر پنجشنبه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید کرد و در گفت و گو با فعالان این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی است

رییس جمهور در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌سازی موفق و ناموفق داریم، گفت: معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است. تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد.

همچنین گزارشی از برنامه های سفر رئیس جمهور و خواسته های مردم به همت خبرنگاران مرکز کرمانشاه تهیه شده که با عنوان گرمترین استقبال از رییس جمهور در داغ‌ترین روزهای کرمانشاه  قابل مشاهده است.

مهلت ۲ ماهه وزیر کشور به مسوولان کرمانشاه برای رفع مشکلات زیرساختی محله "مرادآباد"

«احمد وحیدی» وزیر کشور نیز به عنوان نماینده رییس جمهور از منطقه محروم «مرادآباد» شهرک کیانشهر کرمانشاه بازدید کرد و با ابر از نارضایتی از وضعیت این منطقه ، به مسوولان محلی دو ماه فرصت داد تا مشکلات زیرساختی این منطقه را رفع کنند. 

لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو کرمانشاه 

احمد وحیدی وزیر کشور همچنین  در بازدید از محلات محروم کرمانشاه و شرکت بازیافت شهرداری گفت: بازدیدی از رودخانه قره‌سو کرمانشاه داشتم که متاسفانه فاضلاب وارد این رودخانه می‌شود و بخشی از زمین‌های اطراف از آب آن استفاده می‌کنند که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

باید به صورت جدی به موضوع حاشیه‌نشینی شهر کرمانشاه پرداخته شود

وی همچنین بعد از نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در فرمانداری با بیان اینکه کرمانشاه حجم قابل توجهی از مناطق حاشیه‌نشین را دارد، گفت: براساس آمار حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در این شهر وجود دارد که به طور جدی باید به این موضوع پرداخت.

بدون حضور مردم نمی‌توان مشکلات اجتماعی را حل کرد

 وزیر کشور در ادامه برنامه های خود در نشست کارگروه اجتماعی فرمانداری شهرستان کرمانشاه حضور یافت و ظرفیت مردمی را پشتوانه بزرگی برای مسایل اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: مسایل اجتماعی در نخستین اولویت‌ها قرار دارد و بدون حضور مردم نمی‌توان آن‌ها را حل کرد.

دیدار وزیر کشور با مردم کرمانشاه

ارتقای توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف یکی از برنامه‌های اصلی دولت است

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز  در جریان سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در اولین برنامه کاری سفر خود از غرفه دستاوردهای زنان استان بازدید کرد و در جمع خبرنگاران یکی از برنامه‌های مهم دولت را ارتقای زنان در همه عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اشتغال دانست و گفت: این معاونت در راستای توانمندسازی و ارتقا زنان و خانواده در امور مختلف در استان‌ها اعتبارات خاصی را در دستور کار دارد.

۳۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان زنان کرمانشاهی اختصاص می‌یابد

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناوری بانوان در سازمان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از اشتغال زنان کرمانشاهی، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت های دانش بیان و فناورانه و همچنین اشتغال زنان در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

۱۰ درصد از اعتبارات حوزه اشتغال به ایثارگران می‌رسد

معاون رئیس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور به برای رسیدگی به مشکلات شهرستان پاوه ویژه به این شهرستان مرزی سفر کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در یادمان شهدای پاوه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در تمام استان‌های کشور ۱۰ درصد از اعتبارات حوزه اشتغال به منظور کارآفرینی برای ایثارگران صرف خواهد شد.

منطقه آزاد تجاری منشا توسعه قصرشیرین و استان کرمانشاه است

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مراسم افتتاح ساختمان منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و شروع عملیات اجرایی این منطقه گفت: امید است که منطقه آزاد تجاری قصرشیرین منشا توسعه این شهرستان مرزی و استان کرمانشاه باشد.

باید از ظرفیت مرزهای کرمانشاه برای بهبود معیشت مردم استفاده کنیم

سعید محمد همچنین در جلسه شورای اداری قصرشیرین با اشاره به وجود مرزهای خسروی و پرویزخان در قصرشیرین افزود: باید از ظرفیت مرز و ترانزیت حداکثر استفاده کنیم و از محل آن درآمد و وضعیت معیشت مردم را ارتقا دهیم.

سفر رییس جمهور برای استان کرمانشاه و گیلانغرب منشا خیر و برکت است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بدو ورود به گیلانغرب پس از استقبال از طرف شورای اداری این شهرستان با حضور در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب با بزرگداشت یاد شهدا گفت: سفر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و هیات وزیران برای استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب منشا خبر و برکت است.

وی در ادامه با حضور در منزل شهید "مراد پرواره " از شهدای والامقام گیلانغرب از خانواده این شهید دلجویی کرد و آن ها را مورد تفقد قرار داد.

آثار توسعه نیافتگی ناشی از جنگ تحمیلی همچنان در گیلانغرب مشهود است

سعید محمد همچنین در جلسه شورای اداری گیلانغرب گفت: گیلانغرب به عنوان یکی از پیشانی‌های مواجه کشور ما در جنگ تحمیلی مسایل زیادی را تحمل کرد و هنوز آثار آن را در عدم توسعه یافتگی شهرستان شاهد هستیم.

حدود سه هزار میلیارد تومان برای کشاورزی کرمانشاه در نظر گرفته شده است

سید «جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی نیز در سفر به روانسر از کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور یاد کرد و گفت: حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و دامپروری و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه در سفر رییس جمهور به استان در نظر گرفته شده است.

کرمانشاه یکی از قطب‌های امنیت غذایی کشور است

ساداتی نژاد همچنین کرمانشاه را منطقه‌ای مستعد با ظرفیت‌های بی نظیر در حوزه کشاورزی و مردمانی پرتلاش توصیف کرد و گفت: بر همین اساس استان کرمانشاه یکی از قطب های امنیت غذایی کشور است.

وزیر نیرو از پروژه‌های آب و فاضلاب ثلاث‌باباجانی بازدید کرد

وزیر نیرو هم در جریان سفر هیات دولت به استان کرمانشاه عازم ثلاث باباجانی شد و در این منطقه از خط انتقال آب سد آزادی به اراضی دشت حر و تصفیه خانه فاضلاب شهر بازدید کرد.

علی‌اکبر محرابیان در این بازدید دستورات لازم برای اصلاح خط انتقال آب سد آزادی به اراضی دشت حر را صادر کرد.

اعتبار مناسب برای طرح‌های آبرسانی در کرمانشاه اختصاص خواهد یافت

وی در در جلسه شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد آبرسانی در استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم تا اعتبار مناسب برای بهره‌برداری هرچه سریعتر این اختصاص پیدا کند.

رتبه‌بندی معلمان از هفته آینده عملیاتی می‌شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر استانی رئیس جمهور به استان کرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از ابتدای هفته آینده با ارسال شیوه‌نامه اجرایی برابر آئین نامه ابلاغی هیات دولت، رتبه‌بندی معلمان عملا وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وزارت اقتصاد از طرح‌های اشتغالزا حمایت می‌کند

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در جلسه شورای اداری شهرستان سنقروکلیایی از حمایت این وزارتخانه از طرح های خُرد اشتغالزایی خبر داد و گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به این پروژه‌ها کمک خواهد شد.

رونق گردشگری هرسین در گرو ساماندهی سراب تاریخی این شهر است

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در بازدید از سراب تاریخی شهر هرسین گفت: رونق گردشگری شهرستان هرسین در گرو ساماندهی سراب تاریخی این شهر است و قطعا می تواند پای مسافران زیادی را به این منطقه مهمان‌نواز باز کند و باید شرایط برای خدمات‌دهی مناسب به گردشگران در این مجموعه زیبا فراهم شود.

مشکلات شهرستان کنگاور را از وزرای دولت مطالبه خواهم کرد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان کنگاور با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور برای حل مشکلات استان کرمانشاه گره‌گشاست، گفت: بعضی از مشکلات نیاز به مصوبه در دولت دارد و بعضی دیگر را از وزرای دولت مطالبه خواهم کرد و مشکلات این شهرستان به تفکیک وظایف وزارتخانه‌ها احصا و پی‌گیری می‌شود.

..

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha