کمیسیون فرهنگی مجلس مشکلات‌ حوزه مربوطه در گلستان را بررسی می‌کند

گرگان - ایرنا - سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون با سفر به گلستان، مشکلات مربوطه در حوزه‌های مرتبط کاری را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا منتظری چهارشنبه شب در حاشیه ورود اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استان‌ دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه‌های در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، قرآنی، ورزشی و سایر موارد مشابه بوده که در گذشته مغفول مانده است.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های مجلس کنونی حضور اعضای کمیسیون‌های مختلف در استان‌ها است تا از نزدیک با مسائل، مشکلات، دغدغه‌ها و توانمندی‌های هر استان آشنا و برای حل مشکلات تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: هرچه مقامات و مسوولین در محل کار و اتاق‌های خود نشسته باشند و فقط فیلم و عکس و مطاب از مشکلات ببینند، بدون شک نمی‌توانند مشکلات را از عمق جان حس و لمس و راهکار مناسب ارائه دهند.

منتظری تاکید کرد: ما نمایندگان مردم و از جنس خود آنان هستیم و باید برای کار به صورت میدانی وارد شویم.

براساس این گزارش اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونین وزیران مربوطه با حوزه فرهنگی چهارشنبه شب از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان شدند.

اعضای کمیسیون فرهنگی در این سفر که به مدت سه روز به طول خواهد انجامید، در بدو ورود مورد استقبال استاندار، جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی در حوزه‌های مربوطه و مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفتند.

معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری استان گلستان، بررسی مشکلات، چالش ها، نیازها و دغدغه‌های فرهنگی استان، بررسی پروژه‌های عمرانی مرتبط با حوزه فرهنگ و دیدار با چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری استان و تجلیل از سرآمدان استان از اهداف سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان است.

مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات، احمد راستینه‌ هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان، محمدمهدی فروردین نماینده فیروزآباد، حسین میرزایی نماینده اصفهان و ورزنه، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، مجید نصیرایی نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه، حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار، زهراسادات لاجوری نماینده اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات، بیژن نوباوه نماینده تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات و احمد مبلغی اعضای حاضر در این سفر در کنار غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس این کمیسیون به عنوان میزان اصلی حضور دارند.

معاونین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، معاون سازمان تبلیغات اسلامی در این سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را همراهی می کنند.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در تپه نورالشهدا گرگان، بازدید از پروژه پارک موزه دفاع مقدس در همان مکان، حضور در جلسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی جوانان و تجلیل از ۱۰۰ جوان موفق، جلسه مشترک کمیته ورزش با ورزشکاران پارکور، جلسات کارگروه‌های فرهنگ و هنر، گردشگری و صنایع دستی، خانواده و جمعیت، ورزش و جوانان و رسانه و مطبوعات، نشست با روسای دانشگاه‌ها و مسوولین نهاد رهبری در دانشگاه و تشکل‌های دانشگاه، تجلیل از سرآمدان فرهنگی، هنری و ادبی گلستان، حضور در نماز جماعت مسجد جامع گرگان، برنامه‌های روز اول سفر (پنجشنبه ۲۳ تیر ماه) اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان است.

بازدید از پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی، ورزشی، گردشگری و صنایع دستی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان علی‌آباد کتول، بازدید از روستای بدون بیکار و مرکز تولید مبل و پایتخت مبل گلستان، حضور در نمازهای جمعه گرگان و آق‌قلا و بندرترکمن، بازدی از جاذبه‌های گردشگری بندرترکمن، حضور در میدان اسبدوانی و بازدید از کورس تابستانه، بازدید از جزیره آشوراده، جمع‌بندی سفر و جلسه با نمایندگان استان اعضای کمیسیون و بازدید از بافت تاریخی گرگان برای روز دوم (جمعه ۲۴ تیر ماه) این سفر برنامه ریزی شده است.

بازدید از کارخانه پارک علم و فناوری گلستان در گرگان، شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، حضور در جلسه علمای اهل تشیع و تسنن و دانشجویان دانشگاه جامعه المصططفی العالمیه و بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه، بازدید از کتابخانه و موسسه فرهنگی میرداماد، حضور در زورخانه پوریای ولی و معرفی توانمندی‌های ورزشی استان و نیز حضور رییس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در صدا و سیما از برنامه‌های روز سوم سفر (شنبه ۲۵ تیر ماه) اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha