مدیرکل صمت همدان: توسعه کارآفرینی لازمه رونق اقتصادی در منطقه است

همدان- ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان وجود خلاقیت و نوآوری را در بخش تولید و صادرات استان ضروری دانست و گفت: یکی از راه‌های تحقق رونق اقتصادی منطقه، توسعه کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد شانیان شامگاه چهارشنبه در همایش کارآفرینی که در تالار قرآن شهر همدان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط اقتصادی به گونه‌ایست که نیاز به ایجاد و توسعه کسب و کارها روز به روز بیشتر احساس می شود و در این شرایط باید در مقوله کارآفرینی سرمایه گذاری کنیم.  

وی با بیان اینکه کارآفرینی همان فرایند تاسیس یک کسب‌ و کار بر مبنای فکر و ایده نو است اضافه کرد: با تربیت کارآفرینان می‌توانیم روند ایجاد درآمد و اشتغال زایی را بهبود ببخشیم.   

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افراد خلاق و نوآور را به‌ عنوان کارآفرین منشا تحولات بزرگی در عرصه تولید و خدمات دانست و افزود: شرکت‌های بزرگ جهانی برای حل مشکلات خود به کارآفرینان مراجعه می‌کنند و به عبارتی چرخ‌های رونق اقتصادی با توسعه کارآفرینی حرکت می‌کنند.  

رونق اقتصادی، نیازمند توسعه کارآفرینی است

وی با اشاره به مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان همدان یادآوری کرد: ریشه بسیاری از گرفتاری بخش تولید و صادرات نبود روحیه کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت در بین فعالین اقتصادی است.  

این  مدرس تاکید کرد: علاوه بر دارا بودن سرمایه و تمکن مالی، مجریان طرح های اقتصادی باید مهارت های لازم برای ایجاد کسب و کار را بیاموزند و از افراد کارآفرین در مجموعه خود استفاده کنند تا بتوانند به موفقیتی پایدار دست یابند.  

به گزارش ایرنا، در استان همدان افزون بر یک هزار واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha