۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84820613
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروتکل‌های متناقض کاخ سفید درباره دست دادن بایدن در سفر به منطقه

نیویورک- ایرنا- کاخ سفید در حالی از رعایت پروتکل‌های کرونایی و دست ندادن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سفر منطقه‌ای خود سخن می‌گوید که بر اساس گزارش‌ها، این یک تغییر سیاست دولت آمریکا در ارتباط با کرونا است زیرا بایدن در دو روز گذشته در کاخ سفید با افراد مختلف دست داده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی ها در مورد همه گیری کرونا، جو بایدن  رئیس جمهوری این کشور در سفر خود به منطقه غرب آسیا با کسی دست نخواهد داد.

سالیوان پیش از ورود بایدن به تل‌آویو ، که نخستین ایستگاه این سفر است، در هواپیمای ریاست جمهوری ایر فورس وان با خبرنگاران درباره این سیاست گفتگو کرد.

سالیوان گفت: ما در حال حاضر در میان همه‌گیری هستیم و به دلیل آن به دنبال افزایش پوشیدن ماسک، کاهش تماس و به حداقل رساندن شیوع هستیم.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا نوشت، در حالی که سالیوان اذعان داشت که "چگونگی عدم دست دادن بایدن در دیدارهای او با مقامات مختلف مشخص خواهد شد"، اما این یک تغییر سیاست دولت آمریکا در ارتباط با کرونا است زیرا بایدن  در جلسات دو روز گذشته در کاخ سفید با افراد مختلف دست داده است.

کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید نیز از این موضوع حمایت کرد و گفت که تصمیمات توسط پزشک بایدن گرفته می شود. او با اشاره به گسترش سویه های مختلف اومیکرون از جمله بی ای ۴ و بی ای ۵، گفت: انجام اقدامات احتیاطی بیشتر از سوی بایدن منطقی است.

این درحالی است که بایدن هنگام پیاده شدن از هواپیمای ایر فورس وان در تل‌آویو مورد استقبال چند مقام رژیم صهیونیستی قرار گرفت. وی با هیچ یک از آنها دست نداد و در مقابل دست مشت کرده خود را به دست آنها زد و درحالی که چند کلمه ای با آنها صحبت می کرد دست خود را روی شانه مقامات صهیونیستی گذاشت.

فاکس نیوز نوشت: با این حال، مدتی بعد، بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی دیدار کرد و با او دست داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha