گزارش شینهوا از نارضایتی فلسطینی‌ها درباره سفر بایدن به منطقه

تهران- ایرنا- خبرگزاری شینهوا در گزارشی همزمان با سفر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نوشت: فلسطینی ها از اینکه آمریکا هیچ طرحی را در خصوص روند صلح خاورمیانه و جامه عمل پوشاندن به تمامی تعهداتش در قبال آرمان فلسطین ندارد، ناراضی هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری شینهوا نوشت: جو بایدن در اولین سفر خود به منطقه خاورمیانه به عنوان رییس جمهور آمریکا قرار است از سرزمین‌های اشغالی، سرزمین‌های فلسطینی و عربستان سعودی دیدار کند.

بسیاری از مردم فلسطین ظرف روزهای گذشته خواستار آن شدند تا دولت بایدن به وعده خود مبنی بر بازگشایی کنسولگری آمریکا در شرق بیت‌المقدس عمل کرده و بار دیگر اجازه گشایش دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن را بدهد. این افراد همچنین خواستار خارج کردن نام ساف از فهرست تروریستی آمریکا هستند.

همزمان بسیاری از فلسطینی‌ها از سکوت آمریکا برابر اقدامات تنش‌زای اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس انتقاد کردند.

رمزی رباح یکی از اعضای کمیته اجرایی ساف با اشاره به انتقادات در این سازمان از سیاست‌های آمریکا گفت: رهبری فلسطین و تشکیلات خودگردان باید گزینه‌های جایگزینی را در تعامل با واشنگتن انتخاب کند.

وی با بیان اینکه آمریکا از برداشتن هرگونه اقدام جدی به منظور ممانعت از اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در قبل فلسطینی‌ها امتناع می‌کند، اظهار داشت: لازم است تا رهبری فلسطینی با ابتکاراتی به سازمان ملل متحد و شورای امنیت مراجعه کند تا ابتکاراتی سیاسی و بین المللی در این خصوص ایجاد شود.

رباح افزود: تصور می‌کنم روح اصلی سفر بایدن به منطقه، ایجاد نوعی از ائتلاف برای حفاظت از منافع آمریکا و مقابله با ایران باشد. این در حالی است که ما فلسطینی‌ها از بی تحرکی آمریکا در قبال شکستن بن بست طولانی کنونی در روند صلح خاورمیانه ناامید هستیم.

واصل ابویوسف یکی دیگر از اعضای کمیته اجرایی ساف هم گفت: هیچ نتیجه مثبتی از سفر بایدن به منطقه را نمی‌توان متصور بود. این در حالی است که آمریکا حمایت خود را از اقدامات اسرائیل در مصادره زمین، تخریب منازل و گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین افزایش داده است.

وی افزود: فلسطینی‌ها هیچ انتظار جدیدی از سفر بایدن به منطقه به جز اجرای تعهدات آمریکا ندارند در غیر از این صورت، این سفر تنها به حمایت بیشتر از اسرائیل منتهی خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۲۹ سال از زمان امضای پیمان اسلو بین مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی و صهیونیست‌ها با میانجی‌گری آمریکا می‌گذرد ولی هنوز درگیری بین طرفین پایان نیافته است.

شینهوا نوشت: مذاکرات صلح خاورمیانه به طور عمده و از سال ۲۰۱۴ و به دلیل آنکه واشنگتن حاضر به کنار گذاشتن سیاست اصولی خود در حمایت از اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین نشد، متوقف شده است. مردم فلسطین امیدوار هستند تا کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف و در قالب مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ تشکیل شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha