بسیج سازندگی ساخت ۴۰ هزار مسکن ‌روستایی برای محرومان را آغاز کرد

سمنان-ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طی توافق با کمیته امداد امام خمینی (ره) ، ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان روستایی آغاز شد که تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ واحد انجام شده است.

سردار سرتیپ محمد زهرایی عصر چهارشنبه در سفر به دامغان و در گفت و گو با ایرنا، افزود: بسیج سازندگی سه ماموریت کار جهادی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند که رفع محرومیت ها مهم ترین هدف بسیج سازندگی است. 

وی ادامه داد: کار جهادی به ۲ بخش شورایی و عملیاتی تقسیم می‌شود که در این راستا شوراها و مجامع جهادی فعالیت‌های اندیشی ورزی، فنی، تخصصی، مطالبه گری، هدایت و نظارت را برعهده دارند و در بخش قرارگاه عملیات جهادی، جهادگران به صحنه آمده و مشکلات را رفع می‌کنند. 

۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعال است 

زهرایی اضافه کرد: در حال حاضر، ۴۲ هزار گروه جهادی، ۵۴۳ شورای جهادی شهرستانی و ۱۶۵ قرارگاه عملیات جهادی فعال ملی، استانی و شهرستانی داریم. 

وی اظهار داشت: گروهای جهادی بازوی کمک به دولت، بسیج کننده بین مردم و رهبران اجتماعی هستند که مستقیم منویات رهبر معظم انقلاب را پیاده سازی و امید را به جامعه تزریق می‌کنند. 

زهرایی بیان کرد: هر قشر بسیج، یک طرح تخصصی دارد که دبیرخانه آن در بسیج سازندگی وظیفه تجمیع گزارشات، نظارت و تفاهم با دولت را برعهده دارد.

۲۷ هزار صندوق قرض الحسنه فعال بسیج در کشور وجود دارد 

زهرایی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی، بیش از ۲۷ هزار صندوق قرض الحسنه در کشور فعال است که یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر عضو این صندوق ها هستند و نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان پول در گردش تاکنون از اعضای خود دریافت کردند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طی توافق های انجام شده این سازمان، رفع محرومیت از ۱۰هزار و ۲۸۳ روستا و ۳۲۵ محله حاشیه شهر را به مدت چهار سال هدف‌گذاری کرد که در روستاها آب شرب اولویت است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha