تشکیل تیم‌های واکنش سریع کنترل بازار در کرمان/ مردم تخلفات را به ۱۲۴ اعلام کنند
عکس آرشیوی است

کرمان- ایرنا- ایده تلفیق سامانه‌ها و تجهیزات موجود کنترل بازار با ظرفیت‌های مردمی سبب تدوین طرحی در کرمان به صورت پایلوت(نمونه) شده تا فرآیند کنترل بازار در یک روال یکپارچه و در مدت زمان مناسب انجام گیرد.

به گزارش ایرنا ستاد نظارت بر طرح مردمی سازی یارانه ها در استان کرمان در اقدامی یکپارچه و با بهره گیری از ظرفیت همه نهادهای متولی کنترل بازار زمینه مشارکت مردمی در کنترل بازار را در قالب طرحی فراهم آورده تا با هماهنگی این دو مجموعه بتوان نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان را بهتر و زودتر محقق کرد.

در قالب این طرح تیم های واکنش سریع نظارت بر بازار در شهر کرمان تشکیل شده‌اند و پس از پهنه‌بندی این شهر به مناطق مختلف، تیم های واکنش سریع هرکدام از این پهنه ها مشخص شده اند که به دنبال تماس های مردمی از تخلفات در هرگونه واحد صنفی، تیم های مذکور با فوریت در محل گزارش شده حاضر می شوند و برخورد متناسب با تخلف یا در محل انجام می گیرد یا تشکیل پرونده انجام و سایر اقدامات قانونی اجرایی می شود.

متولیان می گویند پس از اجرایی شدن چندروزه این طرح در شهر کرمان و رفع نواقص احتمالی، این طرح در سایر شهرستان های استان اجرایی خواهد شد.

سخنگوی ستاد نظارت بر طرح مردمی سازی یارانه ها در استان کرمان از جمله اهداف تشکیل این طرح را به کارگیری از ظرفیت های مردمی در کنار سامانه های موجود دولتی و حاکمیتی اعلام و تاکید کرد که در این طرح مردم نیز همراه با همه ظرفیت های موجود در نهادهای متولی به کار گرفته می شوند.

رحمان جلالی که مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان را نیز برعهده دارد تاکید می کند این طرح و ایده با هدف تسهیل در روند نظارت بر بازار اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا براساس اطلاعات منتشر شده از این طرح، درصورت تکرار گزارش های تخلف از واحدهای صنفی به سه مورد، تیم های واکنش مردمی با فوریت در محل مذکور حضور پیدا می کنند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

تشکیل تیم‌های واکنش سریع کنترل بازار در کرمان/ مردم تخلفات را به ۱۲۴ اعلام کنند

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی در حوزه بازار کالاهای اساسی، غیراساسی و خدمات موارد را به سامانه یکپارچه ۱۲۴ گزارش کنند.

گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و قاچاق از مصادیق تخلفاتی به شمار می رود که مردم می توانند گزارش های خود را از طریق سامانه مذکور به تیم های واکنش سریع نظارت بر بازار اعلام کنند.

جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و سخنگوی ستاد نظارت بر طرح مردمی سازی یارانه ها در این استان توضیح داد: وعده‌ای را در شهر کرمان به مردم به عنوان پایلوت (نمونه) اعلام کرده بودیم تا یکسری تیم‌های واکنش سریع نسبت به نظارت بازار در نظر  گرفته شود.

تشکیل تیم‌های واکنش سریع کنترل بازار در کرمان/ مردم تخلفات را به ۱۲۴ اعلام کنند

وی با بیان اینکه شعار این طرح «نظارت با مردم و برای مردم» اعلام شده ادامه داد: اگر مردم نسبت به بازار میوه و تره بار، کالاهای اساسی،  کالاهای غیراساسی و خدمات و حوزه آرد و نان شکایتی داشته باشند شکایتشان در سامانه یکپارچه ۱۲۴ ثبت و بلافاصله به حوزه تیم های واکنش سریع ارسال می‌شود.

جلالی با بیان اینکه در اجرای طرح پایلوت تیم‌های واکنش سریع، کرمان به چهار پهنه تقسیم و در اختیار  این تیم‌ها قرار  گرفته توضیح داد: بعد از اینکه تیم‌های واکنش سریع نسبت به  بررسی شکایت شهروندان اقدام کردند اگر موضوع قضایی باشد بلافاصله از طریق تعزیرات حکومتی اعمال قانون صورت می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: این سامانه فعلا به عنوان پایلوت در شهر کرمان  در حال پیاده‌سازی است و بعد از  رفع ایرادهای احتمالی که در مسیر وجود دارد در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ ظرفیتی بهتر از خود مردم در نظارت بر بازار وجود ندارد و لذا باتوجه به گستردگی واحدهای صنفی، انتظار می رود با همکاری و مشارکت مردم رصد و کنترل بازار از نظر هرگونه تخلف صنفی با فرآیند و کیفیت مناسبی اجرایی شود.

توضیح مدیرکل تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز درباره جزییات این طرح اظهارداشت: اگر از واحد صنفی سه مرتبه شکایت شود به تیم‌های واکنش سریع منتقل می‌شود و این تیم‌ها متشکل از سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم‌پزشکی، فرمانداری و غیره در محل حاضر می شوند و موضوع گزارش را بررسی می‌کنند.

ارسلان میری به خبرنگار ایرنا درباره فرآیندهای کار این گروه های واکنش سریع کنترل بازار توضیح داد: اگر تخلف اثبات شود بنا به مقتضیات  یا در همان محل پرونده رسیدگی و حکم صادر می شود یا اینکه پرونده در شعب تعزیرات رسیدگی خواهد شد و نتیجه به فرد شکایت‌کننده اعلام می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha