شناسایی ایده‌های دانش بنیان در کانون توجه سازمان بسیج قرار دارد

سمنان-ایرنا- رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: شناسایی ایده های دانش بنیان و تبدیل آن به محصول در راستای تحقق شعار سال و لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در دستور کار بسیج قرار دارد.

سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از غرفه‌های محصولات تولیدی گروه‌های جهادی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: پس از شناسایی ایده‌های دانش بنیان و نهایی شدن محصول، باید مسیر تجاری سازی به خوبی طی شود. 

وی ادامه داد: با توجه به توان بسیجیان و جهادگران استان سمنان محصولات بسیار خوب از ایده های مناسب تولید کردند که باید تلاش کنیم که این محصولات بتوانند الگوی نهایی خود را تهیه کنند و در مسیر تجاری سازی قرار بگیرند. 

سلیمانی اضافه کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، این روند امسال شتاب می‌گیرد تا در پایان سال نتایج خوبی را شاهد باشیم.

وی مهمترین برنامه بسیج را رفع محرومیت دانست و گفت: بسیج برنامه های بسیار گسترده ای برای محرومیت زدایی و سازندگی دارد که برای رسیدن به این ۲ هدف، برنامه های متنوع در خصوص اقتصاد مقاومتی در سازمان دنبال می‌شود. 

سلیمانی اظهار داشت: طرح‌های محرومیت زدایی در زمینه ساخت مسکن محرومان، آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی، احیای قنات ها و کانالهای آبرسانی تحت عنوان طرح از آبخیز تا جالیز، بهسازی جاده ها و راه‌های روستایی و تامین زیرساخت های مورد نیاز مناطق محروم دنبال می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی و آبرسانی در ۱۳مرداد ماه امسال همزمان با سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۴۷ شهرستان فردوس به عنوان آغاز حرکت جهادی، انجام می‌شود. 

سلیمانی به نقش بسیج در جراحی اقتصادی اخیر اشاره کرد و گفت: بسیج در راستای این حرکت اقتصادی، وسیله تسهیلگری دارد و در راستای آموزش، پشتیبانی و ارایه تسهیلات مورد نیاز برای ورود تولیدات به بازار در خدمت مردم است که این روند شکل گرفته و باید تداوم پیدا کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: ظرفیت های کشور بسیار متنوع و گسترده است و باید همه تلاش کنیم در شرایط فعلی، ظرفیت های تولیدی خود را مبتنی بر راهبرد اقتصاد مقاومتی افزایش دهیم که این روند به لطف خدا در استان سمنان شکل گرفته است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha