۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84820162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری کرج برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی لایحه تدوین می کند

کرج – ایرنا- معاون خدمات شهر شهرداری کرج با اشاره به مضرات کیسه های پلاستیکی برای محیط زیست گفت : توزیع کیسه های پارچه ای از مهمترین راهکارها برای جایگزینی پلاستیک است که درصدد تهیه لایحه برای این امر هستیم .

به گزارش ایرنا ، غلامرضا رضوانی  روز چهارشنبه در همایش آموزشی  «نه به پلاستیک» و «نه به ته سیگار » که با حضور شمار زیادی از کارکنان ادارات و شهروندان در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: بر همین اساس درصدد تدوین و ارایه لایحه به شورای شهر برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی در اصناف و روزبازاهای کرج هستیم .

وی گفت : یکی  از دغدغه ها در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی بحث ته سیگار و پلاستیک است چرا که سالها طول می کشد که  تجزیه شود و اثرات مخرب آنها خیلی بیشتر از سایر پسماندها است ؛ حتی برخی از کارشناسان ته سیگار را جزو پسماند های سمی محسوب می کنند.

رضوانی  ادامه داد: مواد سمی که برای تهیه پلاستیک به کار رفته مضراتی دارد و خیلی دیر و حتی ۱۰۰ سال طول می کشد تا پلاستیک تجزیه شود ؛ همچنین مواد سمی در ته سیگار اثرات مخرب تری دارد که طبق نظر کارشناسان باید سطل های ویژه برای آنها تدارک دید.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج افزود: یکی از اقدامات برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست تفکیک زباله ها از مبدا است که در برنامه کاری شهرداری کرج قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هزینه کیسه های  پارچه ای به مراتب بیشتر از کیسه ای است ، بیان داشت: از آنجا که حفظ سلامت مردم مهمتر است باید در این بخش اعتباراتی پیش بینی شود.

مجید درگی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز در حاشیه این همایش اظهارداشت: سال ها  طول می کشد تا تجزیه پلاستیک در طبیعت اتفاق بیفتد که طی این مدت طولانی می تواند باعث آلودگی محیط زیست شود .

وی ادامه داد : رها کردن پلاستیک ها در معابر شهری و جداول سبب  ماندگاری آب فاضلاب و رشد میکرو اورگانیسم ها  می شود ضمن آنکه در طبیعت نیز برای جانوران و  انسان نیز مخاطرات فراوانی دارد.

درگی اظهار داشت : اکنون ده ها هکتار زمین  در اطراف منطقه  حلقه دره  استان البرز  به دلیل حمل غیر استاندارد زباله ها  به مراکز دفن آلوده به پلاستیک شده  است .

وی تاکید کرد: بر همین اساس درصددهستیم تا با آموزش همگانی بستر را برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی فراهم آوریم .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha