فرماندار: پیگیر مطالبه‌های عمومی مردم گیلانغرب در سفر رییس جمهور هستیم

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار گیلانغرب گفت: سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه به طور قطع منشا خیر و برکت برای این استان است و ما مطالبه‌های شهرستان گیلانغرب در بخش های مختلف را جمع بندی کرده ایم که در این سفر مطرح می‌شود و پیگیر تحقق آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «وحید محمدی» روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب با اشاره به اینکه تمامی مطالبه های مردمی این شهرستان در جلسه شورای اداری با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری-صنعتی مطرح، بررسی و بازیابی می شود، افزود: مطالبه های نهایی در نشست هیات دولت با حضور رییس جمهور در استان مطرح خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای استفاده حداکثری از سفر دولت، دستگاه های اجرایی برنامه هایی را ارائه نمایند که در سطح شهرستان و استان امکان حل ندارند و قابلیت اجرایی را نیز برای دولت داشته باشند زیرا که  اعتبار برخی از پروژه ها و طرح ها  بصورت روتین در سطح استان صورت گرفته و تامین شده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: مشکلات حوزه آب شرب، راه های مواصلاتی و مبلمان شهری سه اولویت مهم و اساسی شهرستان است و در کنار این مشکلات در دیگر حوزه ها نظیر بهداشت و درمان با نبود سی تی اسکن، کمبود چارت تخصصی پزشکان، لزوم ایجاد مرکز بهداشتی درمانی و توسعه مرکز درمانی در بخش گواور و کمبود برخی امکانات پزشکی مواجه هستیم.

محمدی عنوان کرد: در حوزه های صنعت و معادن، صادرات و واردات و توسعه مرز، زیرساخت ها و خدمات عمران روستایی، امکانات و تجهیزات ورزشی، مراکز فرهنگی و هنری، کمبود فضاهای آموزشی و وجود مدارس کانکسی، لزوم ایجاد سایت و مجتمع اداری، ایجاد ادارات مرتبط در بخش گواور، شبکه های پایاب سدها، موضوع سامانه گرمسیری و همچنین امکان استفاده بهتر از ظرفیت سدها در جهت رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه، حفظ منابع ارزشمند طبیعی شهرستان بلحاظ ظرفیت های شهرستان و برخی دیگر از مطالبات عمومی کارشناسی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امید است با تحقق این خواسته ها یا بخشی از آن ها مردمان ایثارگر این خطه مقاوم بیش از پیش شاهد خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه ویژه دولت خدمتگزار باشند.

فرماندار گیلانغرب بهسازی، تعریض و اجرای روکش آسفالت محورهای مواصلاتی سطح شهرستان به دلیل عمر بالای روکش آسفالت که دچار فرسودگی شدید و شرایط کاملاً نامناسبی دارند، آبرسانی به شهر سرمست و روستاهای دارای بحران بی آبی و اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده اجرای زیرساخت های بازارچه مرزی سومار و شروع عملیات اجرایی طرح جامع گمرکی، پیگیری عبور مسافر و زائرین عتبات عالیات از مرز سومار و همچنین تأمین حذف نقاط کور آنتن دهی شبکه تلفن همراه و اینترنت در این مرز را از مطالبه های این شهرستان بیان کرد.

 وی گفت: تخصیص آب از محل سامانه گرمسیری برای مصارف صنعتی و کشاورزی باتوجه به اراضی مستعد شهرستان و همچنین امکان استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت سدهای موجود امکان سرمایه گذاری و توسعه در بخش معادن قیر طبیعی باتوجه به وجود بیشترین ذخایر این حوزه در شهرستان لزوم ایجاد سایت اداری و تامین اعتبار احداث یا خرید مکان جهت تعدادی از ادارات مهم که بصورت استیجاری در شهرستان مستقر هستند، ایجاد سالن ورزشی در بخش گواور، احداث ۱۱زمین چمن مصنوعی فوتسال در شهر و ۶ مرکز دهستان ها و همچنین بهینه سازی تنها زمین چمن شهر گیلانغرب را از دیگر نیازهای شهرستان برای تامین بودجه آن ها در سفر رییس جمهور عنوان کرد.

تامین دستگاه سی تی اسکن ، کمبود چارت تخصصی پزشکان، لزوم ایجاد مرکز بهداشتی درمانی و توسعه مرکز درمانی در بخش گواور، پانسیون پزشکان و کمبود برخی امکانات و تجهیزات  پزشکی در شهرستان لزوم توسعه خدمات و مبلمان شهری در ۲ شهر گیلانغرب و سرمست توسعه فضاهای آموزشی، حذف مدارس کانکسی، ایجاد مجتمع  رفاهی و خدماتی فرهنگیان و اردوگاه فرهنگی تفریحی باتوجه به ظرفیت این امر در شهرستان، صدور مجوز خرید زمین به راه و شهرسازی جهت تامین مسکن ملی متقاضیان از دیگر مواردی بود که فرماندار به عنوان مطالبه شهرستان به آنها اشاره نمود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به همراه ۱۰ تن از وزرای دولت سیزدهم در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت روز پنجشنبه‌ ۲۳ تیرماه به منظور بررسی مشکلات و مسایل استان کرمانشاه به این خطه سفر می‌کند.

دیدار با مردم شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه و دیدار با اقشار مختلف مردم استان در ورزشگاه حضرت امام (ره) کرمانشاه از برنامه های رییس جمهور در این سفر یک روزه است.

اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کنند، به نمایندگی از حجت الاسلام  رییسی در شهرستان های مختلف حضور می یابند و مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی می کنند. نتایج این بررسی ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود، مطرح و برای رفع آنها اعتبارات مناسب مصوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha