آلمان واردات زغال‌سنگ روسیه را متوقف می‌کند

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 84820066
آلمان واردات زغال‌سنگ روسیه را متوقف می‌کند

تهران- ایرنا- معاون وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که کشورش از تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ( ۱ آگوست ۲۰۲۲ ) خرید زغال سنگ و  از ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۲) خرید نفت از روسیه را به طور کامل قطع می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، «یورگ کوکیز» طی سخنانی در اجلاس انرژی در سیدنی استرالیا با اشاره به تغییرات اساسی پیش روی این کشور در تامین منابع انرژی اعلام کرد: برلین درصدد است در زمان‌های معینی واردات زغال‌سنگ و نفت از مسکو را متوقف کند.

به گفته «کوکیز» قرار است آلمان از تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ( ۱ آگوست ۲۰۲۲ ) خرید زغال سنگ و  از تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۲) خرید نفت از روسیه را به طور کامل قطع کند.

معاون وزیر دارایی آلمان با اشاره به اینکه خلاء بزرگی  پس از قطع واردات گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا از روسیه ایجاد می‌شود، تاکید کرد: اکنون مهمترین مسئله‌ یافتن جایگزینی مناسب برای گاز مسکو است.

وی افزود: آلمان به سرعت در حال ساخت پایانه‌های واردات گاز طبیعی به صورت مایع (LNG) است و این درحالی است که بنا بر اعلام آمریکا و قطر، این دو کشور تنها قادر هستند ۳۰ میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی مایع مورد نیاز اروپا را تامین کنند و این همچنان یک خلاء بزرگ در رفع نیاز گاز اروپا به جا می‌گذارد.

«کوکیز» خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم فرض کنیم که این مسائل به خودی خود حل خواهد شد.

این مقام اقتصادی دولت آلمان با بیان اینکه در هفته‌های آتی به کشوری بی‌نیاز از زغال سنگ روسیه تبدیل می‌شویم، ادامه داد: برلین در تلاش برای رسیدن به نقطه صفر در تولید گازهای گلخانه‌ای است و در راستای سرعت بخشیدن به آن به تازگی قوانینی به منظور تسهیل روند انجام پروژهای انرژی‌های تجدید پذیر تصویب کرده است. با این حال در این مسیر، گاز عنصری اساسی است.

براساس این گزارش، اجلاس انرژی با همکاری استرالیا و آژانس بین‌المللی انرژی روز گذشته با هدف بررسی فناوری‌های نوین در شهر سیدنی آغاز شده است و امروز چهارشنبه ۱۳ جولای به کار خود پایان می‌دهد. 

به گزارش ایرنا، «رابرت هابک» وزیر دارایی و معاون صدراعظم آلمان روز گذشته نسبت به ادامه واردات گاز طبیعی روسیه از طریق لوله نورد استریم پس از پایان تعمیرات سالیانه این خط لوله ابراز امیدواری کرده بود.

روز دوشنبه، شرکت گازپروم روسیه جریان گاز خط لوله نورد استریم ۱ را به دلیل تعمیر و نگهداری سالیانه قطع کرد. 

آلمان پروژه گازی نورد استریم ۲ روسیه که قرار بود ظرفیت ارسال گاز به آلمان را دو برابر کند، به تلافی عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین متوقف کرد. ساخت این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری اواخر سال میلادی گذشته تکمیل شد اما هرگز فعالیتش آغاز نشد.

کشورهای اروپایی درحال مذاکره و تلاش برای قطع واردات انرژی از روسیه و تحریم کامل بخش انرژی این کشور هستند اما تحلیلگران، قطع کامل وابستگی قاره سبز به گاز کرملین را زمان بر اعلام کرده و احتمال داده اند حداقل تا سال ۲۰۲۴، این وابستگی ادامه داشته باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی اش پنجمین ماه خود را می‌گذراند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha