هوای همدان چهار درجه خنک می‌شود

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 84820042
هوای همدان چهار درجه خنک می‌شود

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان در سه روز آینده، سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی کشور، غبار رقیق آسمان استان همدان را فرا می گیرد که این شرایط پدیده جوی غالب استان تا پایان هفته جاری است.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می شود.

باقری شکیب ادامه داد: سرعت وزش باد در روزهای آینده به خصوص بعداز ظهرها در نقاط مختلف استان همدان افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۵۵ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: اسدآباد با ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha