۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبر: 84819954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران بیمارستانی در فرانسه؛ چالش دسترسی به موقع به خدمات اورژانس

تهران- ایرنا- بحران در بیمارستان‌های فرانسه که با کمبود نیروهای اورژانس مواجه شده‌اند و چاره‌ای جز تعطیلی شب هنگام این بخش ندارند، نگرانی های جدی را در مورد دسترسی به موقع به خدمات فوری و اورژانسی ایجاد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روند تعطیلی شبانگاهی مراکز اورژانس بیمارستانی در شهرها و مناطقی چون بوردو، رن و تولوز که از ماه مه (اردیبهشت) و در پی کمبود نیروی متخصص این بخش آغاز شده بود، نه تنها کنترل نشد بلکه به مناطق جدید و بیشتری نیز کشیده شده است.

در تازه ترین مورد، تعطیلی شبانه مراکز اورژانس شهر نیس که منطقه‌ای گردشگرپذیر در طول تابستان است در کنار تازه‌ترین اظهارات وزیر جدید بهداشت فرانسه در اذعان به مشکلات موجود، خبرساز شده است.

یکی از مسئولان بخش اورژانس در نیس با اعلام محدودیت پذیرش بیمار در بخش اورژانس دانشگاه این شهر، وضعیت بخش‌های اورژانس شهرهای جنوبی فرانسه را که در فصل تابستان میزبان مسافران بسیاری است، به دلیل کمبود نیرو، پیچیده خوانده است.

پیشتر مراکز اورژانس در شهرهای بوردو، رن و تولوز گفته بودند به دلیل کمبود نیرو ساعت فعالیت اورژانس را به روز محدود می کنند و در روزهای تعطیل و هر شب از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح فردا تعطیل خواهند بود.

شبکه فرانسوی «فرانس ت. و. انفو» با اشاره به اینکه برخی مراجعان اورژانس نیس به مراکز دیگری ارجاع داده می‌شوند، به نقل از دکتر مارک نوازه مسئول اتحادیه شاغلان بخش اورژانس، نوشت: شهرهای کناره دریای مدیترانه امسال با مشکل کمبود نیروی متخصص اورژانس مواجه هستند.

نظام درمانی بیمار در فرانسه

فرانسوآ براون وزیر بهداشت جدید فرانسه پیش از ورود به کابینه مسئول اجرای طرحی برای مدیریت بحران مراکز اورژانسی شده بود. تمرکز این طرح که بسیاری آن را رادیکال‌ترین طرح اجرا شده در این زمینه می دانند، «تنظیم پذریش» بیمار است که بر مبنای آن بیمارانی که وضعیت وخیمی نداشته باشند به بخش‌های درمانی غیراورژانس ارجاع می شوند.

بحران بیمارستانی در فرانسه؛ نگرانی مردم از دسترسی به موقع به خدمات اورژانس

به گزارش رادیو و تلویزیون فرانسه «ت. اف. ۱»، براون دو روز پیش در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان پارلمان سخنرانی و اعلام کرد: نظام سلامت ما بیمار است، نظام سلامت ما در رنج است، باید آن را بپذیریم.

وی با اینحال اطمینان داد که هیچکس از دسترسی به خدمات درمانی محروم نخواهد بود و هیچ شهروند فرانسوی در بخش درمان با در بسته مواجه نمی‌شود.

مطالعات فدراسیون بیمارستانی فرانسه به تازگی اعلام کرده است که ۹۹ درصد بیمارستان‌های فرانسه به شکل دائم یا مقطعی با مشکل بکارگیری نیروی متخصص مواجه هستند.

این آمار در حالی مطرح می‌شود که فرانسه دوران مواجهه با موج هفتم کرونا را می‌گذراند و از طرف دیگر فصل تعطیلات و سفرهای تابستانی نیز در این کشور آغاز شده است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha