فرماندار: رفع مشکلات سرپل‌ذهاب نیازمند توجه ویژه رییس جمهور و هیات دولت است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: رفع مشکلات این شهرستان مرزی در بخش های مختلف نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات و توجه ویژه رییس جمهور و هیات دولت است.

«صدراله بابلی» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان سفر رییس جمهور به سرپل ذهاب مطالبه های مردم به منظور پیشرفت و توسعه منطقه مطرح و راه برون رفت منطقه از مشکلات موجود نیز با اخذ تصمیم های خاص و اختصاص اعتبارات ممکن می شود.

 وی با دعوت از قشرهای مختلف مردم برای حضور در آیین دیدار با رییس جمهور به شهر مشهد مظلومان فتح سرپل ذهاب اظهار داشت: فردا پنجشنبه ۲۳ تیرماه سرپل ذهاب شاهد حضور پرخیر و برکت رییس جمهور و هیات همراه خواهد بود در این راستا مطالبه های بحق مردم مرزدار این شهرستان و پیشنهادات و مشکلات مطرح خواهد شد و به طور یقین مردم استقبال گرم و پررنگی از رییس جمهور و هیات دولت خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۵۰ شهید، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز و ۱۱۳ آزاده و ۱۳ نفر مفقوده الاثر تقدیم اسلام کرده و حدود سه هزار رزمنده داشته است.

بابلی ادامه داد: سهم مردم این شهرستان در شکل گیری دفاع مقدس بی نظیر بوده و مردم شایسته بهترین خدمت ها هستند، در سال ۹۶ با وقوع زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری خسارات جانی و مالی بسیاری بر این منطقه را حادث شد که تاکنون ۹۵ درصد ساخت و ساز صورت گرفته و پنج درصد باقی مانده و انتظار می رود تسهیلاتی به زلزله زدگان در نظر گرفته شود و همچنین برای ساختمان های اداری که در زلزله آسیب دیدند تخصیص اعتبار گردد.

وی اضافه کرد: مردم مرزدار این شهرستان پای دین و نظام و آرمان های اسلام محکم ایستادند و مقاوم هستند و در صحنه و عرصه های مختلف شاهد حضور پررنگ و باصلابت مردم هستیم از این رو از رییس جمهور انتظار می رود به مسایل و مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد را توجه ویژه ای داشته باشد.

بابلی گفت: ظرفیت ها و توانمندی های مختلفی در توسعه و تحول در شهرستان داریم، ولی مشکلاتی که در گذشته برجای مانده نیاز اعتبارات لازم است.

وی یادآور شد: بازگشایی بازارچه تیله کوه از مطالبه های عموم مردم است که نیاز است رییس جمهور دستورات لازم در خصوص بازگشایی را صادر کنند تا شاهد توسعه و تحول باشیم.

وی ادامه داد: سامانه گرمسیری یک پروژه ملی است که از ۲۷ هزار هکتار اراضی شهرستان، ۲۰هزارهکتار تحت پوشش سامانه قرار گرفته و انتظار می رود هفت هزار هکتار از اراضی مابقی جامانده نیز پوشش و اتصال  داده شود که دستور رئیس جمهور را می طلبد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: زیرساخت ها و مبلمان شهر نیازمند اعتبار خاصی است، همچنین در ۲۱۱ روستا حدود ۱۵ روستا آبرسانی سیار می شوند و ۱۹۷ روستا تحت پوشش آب شرب هستند اما ۵۰ درصد آن مشکلات اصلاح و تقویت شبکه دارند.

وی گفت: از آن جهت طرح هادی مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است برای طرح هادی روستاها اعتبار خاصی در نظر گرفته شود.

وی امهال تسهیلات زلزله را از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد که نیازمند بررسی و اخذ دستورات لازم است و همچنین  مساجد، کتابخانه ها، مجتمع های فرهنگی و هنری شهر  نیازمند بازسازی و اعتبارات خاصی هستند.

او ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات، احداث دانشگاه آزاد اسلامی است که در این سفر مطرح خواهد شد.

وی ساخت المان های دفاع مقدس در پادگان ابوذر، بازی دراز و دیگر مناطق عملیاتی از دیگر مطالبات عنوان کرد تا  شاهد راهیان نور پرشوری به شهرستان باشیم.

وی در پایان بیان کرد: از آن جهت سرپل ذهاب در مسیر دیگر شهرستان های همجوار و کشور عراق و عتبات عالیات است نیازمند توجه ویژه برای زیرساخت های لازم در حوزه راه های مواصلاتی اردوگاه دانش آموزی، خانه معلم و فرمانداری ویژه  است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور به همراه ۱۰ تن از وزرای دولت سیزدهم در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت روز پنجشنبه‌ ۲۳ تیرماه به منظور بررسی مشکلات و مسایل استان کرمانشاه به این خطه سفر می‌کند. دیدار با مردم شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان دیدار با اقشار مختلف مردم استان در ورزشگاه حضرت امام (ره) کرمانشاه از برنامه های رییس جمهور در این سفر یک روزه است.

اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کنند، به نمایندگی از آیت الله رییسی در شهرستان های مختلف حضور می یابند و مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی می کنند. نتایج این بررسی ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود، مطرح و برای رفع آنها اعتبارات مناسب مصوب می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha