توافقنامه همکاری بین مرکز پژوهش های مجلس و اتاق تعاون ایران امضا شد

تهران-ایرنا-توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش های مجلس و اتاق تعاون ایران از سوی روسای دو طرف امضا شد.

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در حاشیه مراسم روز جهانی تعاون، توافقنامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران در راستای گسترش همکاری های دو جانبه، به امضای بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران رسید.

گفتنی است این توافقنامه با هدف ایجاد بستری برای همگرایی و همکاری‌های فیمابین به منظور ایجاد شناخت مشترک از مسائل و چالش‌های موجود حوزه تعاون کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی و نخبگی طرفین در جهت تدوین و نهادینه سازی راهکارهای مطلوب حل مسائل در قالب نقش‌های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی، بین مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران منعقد شد.

شایان ذکر است  توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران در ۷ حرف ماده تدوین شده است.

 گفتنی است همکاری مشترک با اتاق تعاون ایران و سازمان‌ها و موسسات وابسته به آن در تهیه و تدوین پیش‌نویس طرح ها و لوایح و موضوعات سیاست سیاستی در قالب کمیته‌های تخصصی، ایجاد و تقویت هماهنگی در درک بهتر مسائل  و چالش‌های بخش تعاون و تامین اسناد و اطلاعات تخصصی مورد نیاز ارکان مجلس شورای اسلامی، اشتراک‌گذاری داده ها، اطلاعات، مستندات و ظرفیت‌های سازمانی و تخصصی موجود بین طرفین به منظور تهیه نظام آماری بخش تعاون ایران از جمله مفاد این توافق‌نامه است.

همچنین فراهم نمودن امکانات حضور کارشناسان و پژوهشگران طرفین به منظور افزایش تعامل و ارتباط بدنه کارشناسی و تسهیل در امر در اختیار قرار دادن اطلاعات و امکانات لازم مربوط به پروژه‌های مشترک از دیگر مفاد توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha