مومنی‌مقدم: فشار نسل پیشین تیم ملی والیبال از روی ملی‌پوشان برداشته شد/ ای کاش برخی از ولاسکو یاد می‌گرفتند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: ای کاش برخی افراد از ولاسکو یاد می‌گرفتند و درباره تیمی که در آن مسئولیتی ندارند مدام نظر نمی‌دادند.

رضا مومنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در دور مقدماتی لیگ ملت‌ها، اظهار داشت: کسی فکر نمی‌کرد با بازیکنان بی‌تجربه‌ای مثل اسماعیل‌نژاد که اولین حضور خود را در لیگ ملت‌ها تجربه می‌کرد بتوانیم چنین عملکردی در این رقابت‌ها داشته باشیم. فراموش نکنیم در دور پیشین لیگ ملت‌ها با همه بضاعت‌مان دوازدهم شده بودیم.

وی افزود: خوشبختانه بازیکنان تیم ملی به خودباوری رسیدند و فشاری که به خاطر نسل پیشین تیم ملی روی آنها بود برداشته شد. قطعا این بازیکنان با کسب تجربه بیشتر و همینطور اتحاد و همدلی می‌توانند موفقیت‌های بیشتری را رقم بزنند. همین که خوب بازی کنند مردم از آنها راضی خواهند بود.

سرمربی تیم والیبال جوانان با اشاره به اینکه نباید روی تیم ملی فشار بیش از حد باشد، گفت: سال گذشته همین فشارها و توقعات زیاد باعث شد تیم ملی با وجود بازیکنان باتجربه‌ای که در اختیار داشت نتواند نتیجه بگیرد. امیدوارم از این پس توقعات از تیم ملی بیش از حد نباشد و اجازه داده شود بازیکنان و کادرفنی با آرامش و تمرکز به مصاف حریفان بروند. در حال حاضر بازیکنان تیم ملی به بلوغ فکری رسیده‌اند و از هفته دوم در هر بازی که به میدان رفتند عملکرد بهتری نسبت به بازی قبلی خود داشتند. ان‌شاءالله چرخه تغییر نسل در تیم ملی ادامه‌دار باشد و بازیکنان نوجوان و جوان به مرور به این تیم اضافه شوند.

مومنی‌مقدم با تمجید از کادرفنی تیم ملی والیبال تصریح کرد: در لیگ ملت‌ها قابلیت‌های مربیان ایران را دیدیم. مدیریت عطایی باعث شد تیم ملی که به خاطر ناهماهنگی‌های قابل پیش‌بینی در چند بازی ابتدایی عملکرد خوبی نداشت بتواند از فشار خارج شود و بازی‌هایی انجام دهد که واقعا کم‌نقص بودند. ضمن اینکه حضور داورزنی در کنار تیم ملی هم تاثیر مثبت داشت.

مربی تیم والیبال پیکان در مورد برخی انتقادهای مغرضانه که از تیم ملی والیبال شد، اظهار داشت: کارشناس واقعی کسی است که نظراتش مغرضانه نباشد. متاسفانه برخی برای مطرح کردن خودشان مخالف نظر جمع موضع‌گیری ‌می‌کنند و به همین خاطر انتقادهایشان رنگ و بوی مغرضانه می‌گیرد. انتقاد سازنده هیچ ایرادی ندارد و باعث رشد می‌شود. تیم ملی در لیگ ملت‌ها نیاز به آرامش داشت؛ اما اینکه در شب مسابقه علیه تیم ملی مصاحبه می‌شود به هیچ عنوان کارشان اخلاقی نیست.

وی ادامه داد: ای کاش این افراد حداقل از دوران حضورشان در کنار ولاسکو از این مربی یاد می‌گرفتند و درباره تیمی که در آنها مسئولیتی ندارند مدام نظر نمی‌دادند. آنها صلاح تیم ملی را نمی‌خواهند. چون خودشان در کادرفنی حضور ندارند انتقادهایی می‌کنند که به هیچ عنوان سازنده نیست.

مومنی‌مقدم در پایان در خصوص پیش‌بینی‌اش از مرحله نهایی لیگ ملت‌ها خاطرنشان کرد: قطعا بازی با لهستان بسیار سخت‌تر از بازی که در دور مقدماتی با این تیم انجام دادیم خواهد بود. لهستان در صدر رنکینگ جهانی قرار دارد و با تمام قوا به مصاف ایران خواهد آمد. چون به دنبال قهرمانی در لیگ ملت‌ها است. امیدوارم بازی‌های خوبی تیم ملی ادامه‌دار باشد. ضمن اینکه نباید توقع بیجا از این تیم داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha