۶ کارگاه ساختمانی متخلف در خراسان شمالی پلمب شد

بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۶ کارگاه ساختمانی در این استان به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی پلمب شد.

قربان نباتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسی‌های انجام شده از کارگاه‌های مشمول قانون کار منجر به ابلاغ ۷۰۰ مورد اخطار و گزارش رفع نقص شد که ۱۶ کارگاه به دلیل توجه نکردن به نکات ایمنی به مراجع قضایی خراسان شمالی معرفی و در نهایت منجر به پلمب ۶ کارگاه ساختمانی شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ۵۱ درصد از حوادث کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می‌افتد و این تعداد از کارگاه های پلمب شده نیز به علت بی توجهی به رفع نواقص تعطیل شدند.

نباتیان در ادامه از کاهش افراد دریافت کننده بیمه بیکاری در خراسان شمالی خبر داد و افزود: ۸۷۱ نفر از ابتدای امسال تاکنون مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۹۲۱ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند، نشان دهنده کاهش تعدیل و اخراج کارگران در کارگاه های مشمول قانون کار است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ۱۷۰ پرونده در رابطه با مشاغل سخت و زیان آور در ۱۱ کمیته بدوی و تجدید نظر در سالجاری بررسی شده است و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است.

افزون بر ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در این استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha