دیپلمات روس: آمریکا به نقش خود در کودتای ۲۰۱۴ اوکراین اعتراف کند

تهران – ایرنا – دیپلمات برجسته روس از آمریکا خواست تا به نقش محوری خود در "کودتای سال ۲۰۱۴ اوکراین" اعتراف کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس امروز نوشت که «دمییتری پولیانسکی»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ساعاتی پس از مصاحبه جان بولتون با سی ان ان و اذعان وی به دست داشتن در کودتاهای آمریکا علیه برخی از کشورها، توییت کرد: همه می دانند که آمریکا تلاش کرد تا رئیس جمهوری ونزوئلا را سرنگون کند. اکنون منتظریم که آمریکا به نقش محوری خود در کودتای غیرقانونی سال ۲۰۱۴ اوکراین، اذعان کند.

اشاره پولیانسکی به انقلاب سال ۲۰۱۴ اوکراین است که در جریان آن معترضان هوادار پیوندهای نزدیکتر با اتحادیه اروپا پس از هفته ها نافرمانی مدنی با نیروهای امنیتی حکومت روس گرای کی یف درگیر شده و رئیس‌جمهور و دولت حاکم را ساقط کردند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در مصاحبه روز گذشته با شبکه خبری سی ان به دخالت خود در کودتا علیه برخی از دولت ها اشارده کرده بود.

بولتون جمهوریخواه که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود مشخص نکرد که در ساقط کردن چه حکومت هایی دست داشته است.

وی در گذشته از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا حمایت کرده بود.

بولتون که یکی از حامیان حمله نظامی آمریکا به عراق بود، از حمله به ایران و کره شمالی نیز طرفداری کرده و این رویکرد مداخله‌جویانه وی در نهایت با مخالفت ترامپ روبرو و منجر به عزل وی در سال ۲۰۱۹ شد.

انقلاب سال ۲۰۱۴ اوکراین در زمان دولت دموکرات اوباما و با حمایت واشنگتن و بروکسل رخ داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha