حماس: بایدن بدنبال اختلاف افکنی در منطقه برای تامین منافع صهیونیستها است

تهران- ایرنا - سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه برای اختلاف افکنی و ضربه زدن به مسئله فلسطین به منظور تامین منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در سخنانی تصریح کرد: هدف از سفر بایدن، دامن زدن و گسترش تفرقه در منطقه و تشکیل صف‌بندی‌های جدید برای حمایت از رژیم صهیونیستی و سیاست های توسعه‌طلبانه این رژیم و تلاش برای ضربه زدن و حذف نیروهای پویا و مقاوم در جهان عرب است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف تمام سفرهای قبلی رؤسای جمهور آمریکا به منطقه تامین منافع اشغالگران و تلاش برای بَزک کردن و پنهان کردن رویکرد خصمانه دولتمردان آمریکا در قبال ملت فلسطین از طریق دیدار با سران تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن بوده است.

قاسم گفت: طرح مساله عادی سازی روابط برخی کشورهای عرب منطقه با رژیم صهیونیستی همزمان با سفر بایدن و تشکیل ائتلاف های نظامی با حضور و عضویت رژیم صهیونیستی، خطری راهبردی برای آرمان فلسطین و منافع ملی و قومی در تمام منطقه است.

سخنگوی حماس بر "ضرورت اتخاذ مواضع یکسان و هماهنگ کشورها، نهادها و احزاب مخالفِ سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا و تقویت و توسعه روابط بین نیروهای مقاومت در جهان عرب" تاکید کرد.

سفر رئیس‌جمهور آمریکا به غرب آسیا از ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه) آغاز می‌شود و در جریان این  سفر که برای نخستین بار طی دو سال اخیر صورت می‌گیرد، فلسطین اشغالی و عربستان سعودی هدف‌گذاری شده‌اند.

بر پایه گزارش‌های انتشاریافته از جزئیات برنامه سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابتدا وارد سرزمین اشغالی فلسطین خواهد شد و با مسئولان رژیم صهیونیستی همچون «یائیر لاپید» نخست‌وزیر جدید و «بنی گانتس» وزیر جنگ دیدار خواهد کرد و سپس به عربستان سعودی خواهد رفت و در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حضور خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha