۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 743
کد خبر: 84819793
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بزرگ‌ترین مجتمع گاوداری و پرورش ماهی کشور در خدا آفرین احداث می‌شود

تبریز - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: مگاپروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی و پرورش ماهی ۱۵۰۰ تنی در محدوده خدا آفرین این منطقه آزاد در حال اجرا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مجید کیانی در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهی و گاوداری شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت خوشه صبا افزود: بزرگ‌ترین مجموعه گاوداری شیری کشور با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در حال احداث است و ظرفیت تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن شیر را دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این گاوداری قرار است تا پایان سال جاری بهره برداری شود، گفت: در کنار تولید شیر مقرر است واحد صنایع تبدیلی آن نیز راه اندازی شود.

کیانی همچنین گفت: مگاپروژه پرورش ماهی ۱۵۰۰ تنی شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت خوشه صبا که بزرگترین مجتمع پرورش ماهی سردابی کشور می‌باشد در ۱۰ فاز به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: فاز اول این پروژه که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می رسد.

کیانی اظهار کرد: زون خداآفرین منطقه آزاد ارس ذخیره‌گاه استراتژیک برای کل کشور است و می‌تواند در موضوع ایجاد امنیت غذایی ایران، نقش‌آفرین باشد.

وی ادامه داد: در راستای شکوفایی هرچه بیشتر مزیت‌های ناب اقتصادی زون خداآفرین در حوزه جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی تلاش می شود.

شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که با وسعت ۱۵۲۵ کیلومتر مربع ۳٫۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با کشور جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.

بخش هایی از این شهرستان جزو منطقه آزاد ارس محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha