افزایش ۴۸ درصدی بستری‌های کرونایی‌ در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش شیوع کرونا، شمار بستری‌شدگان جدید مبتلا به این ویروس در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی، طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت شمار بستری شدگان جدید کرونایی از روزانه ۸۱ نفر به ۱۲۰ نفر رسیده است.

وی افزود: هم اکنون شمار بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی با افزایش ۱۰۷ درصدی به ۲۵۱ بیمار رسیده است که ۴۳ نفر آنان بدحال بوده و در بخش های مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از این تعداد، سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۱۰ بیمار است که ۳۶ بیمار بدحال در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

وی افزود: شمار مراجعان سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا در مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ۱۰ روز گذشته افزایش یافته و از ۹۷ مورد به ۵۷۲ مورد رسیده است و در همین مدت تعداد مراجعان سرپایی مشکوک و یا مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه نیز حد ود  ۲ برابر شده و از ۲۵۴ مورد به ۵۴۰ مورد رسیده است.

دکتر پهلوان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ثبت و گزارش شده که این مورد در شهر مشهد بوده است.

وی با بیان اینکه با شیوع مجدد ویروس کرونا، تزریق دز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تاکید است، افزود: انواع واکسن‌های مورد نیاز برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا در پایگاه‌های واکسیناسیون زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی موجود است و مردم می‌توانند برای دریافت واکسن یادآور به نزدیک ترین مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۵۱ تن رسیده است.

همچنین تا کنون هفت میلیون و ۶۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

طبق اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۷۳ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۳ هزار و ۳۵۸ دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۴۱ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۷۲ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha