درخواست تامین اعتبار ۱۳ طرح درمانی در سفر رییس جمهور به استان مرکزی

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تکمیل و تامین اعتبارات ۱۳ طرح نیمه تمام بهداشتی و درمانی به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال، برای سفر آتی رییس جمهور به این استان ارائه و پیشنهاد شد.

دکتر«جمالیان » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درخواست حوزه سلامت استان‌ مرکزی برای تامین اعتبار  طرح های بهداشت و درمان استان ۲۰ هزار میلیارد ریال است که با نیمی از آن موافقت شده است.

وی اظهار داشت: چهار هزار میلیارد ریال برای طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک، یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال برای بیمارستان‌آیت الله‌ خوانساری اراک و یک‌هزار میلیارد ریال برای بیمارستان خمین در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به عنوان بزرگترین طرح درمانی غرب کشور، اکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

دکتر جمالیان افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای این طرح درمانی بزرگ هزینه شده و اکنون پیمانکار طرح یک‌هزار میلیارد ریال از  دانشگاه طلب دارد و در صورت تامین نشدن این اعتبار روند تکمیلی طرح با چالش مواجه می شود.

وی گفت:  امید است با تصویب پیشنهادهای مطرح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، در سفر رییس جمهور به استان مرکزی، این طرح ها هرچه زودتر تکمیل و بهره‌برداری شود.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha