ناتو و اتحادیه اروپا مکانیسم ردیابی ارسال تسلیحات به اوکراین ایجاد می‌کنند

تهران- ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که ناتو و اتحادیه اروپا در حال بررسی ایجاد مکانیسم ردیابی برای ارسال تسلیحات به اوکراین هستند.

به گزارش ایرنا، فایننشال تایمز سه شنبه شب به نقل از مقامات غربی نوشت: برقراری مکانیسم ردیابی تسلیحات به اوکراین به دلیل ترس از اینکه تسلیحات عرضه شده به اوکراین به بازارهای سیاه ختم نشود، ایجاد خواهد شد.

براساس این گزارش، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در 24 فوریه (5 اسفند) در اوکراین آغاز کرد، کشورهای غربی بیش از 10 میلیارد دلار کمک نظامی از جمله راکت‌اندازهای قابل حمل و خودروهای زرهی گرفته تا تفنگ و مقادیر زیادی مهمات، به اوکراین انتقال دادند یا متعهد به ارسال شده اند.

یکی از مقامات غربی در همین مورد گفت: همه این سلاح‌ها در جنوب لهستان تخلیه می شوند و سپس به مرز حمل می‌شوند و بعد از آن توسط وسایل نقلیه از جمله کامیون، وانت و گاهی اوقات خودروهای شخصی جابه جا می شوند.

به نوشته فایننشال تایمز، در ارتباط با نگرانی بوجود آمده تعدادی از کشورهای عضو ناتو در حال گفت وگو با کی یف در مورد ایجاد سیستمی برای ردیابی عرضه تسلیحات هستند.

روسیه بارها جریان مستمر تسلیحات از سوی غرب به منطقه درگیری در اوکراین را محکوم کرده و اعلام کرده است که این امر به ادامه درگیری می افزاید و چشم انداز روند مذاکرات را از مسیر خارج می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha