نگرانی یا تبلیغات / تصویب طرح شهرک‌سازی جدید به تعویق افتاد

تهران-ایرنا- در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تصویب طرح ساخت چند هزار واحد شهرک‌سازی به تعویق انداخته است. این امر را می توان در راستای نگرانی از بروز اعتراضات مردم و یا نوعی تبلیغ مبنی بر مخالفت بایدن با شهرک سازی ها ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، این شهرک شامل ۲ هزار واحد شهرک‌سازی جدید برای یهودیان در شهر قدس  است.

ایلیت شاکید وزیر کشور رژیم صهیونیستی در این باره گفت که طرح ساخت شهرک‌سازی که به خاطر سفر بایدن به تعویق افتاد، هفته آینده برای تصویب ارائه خواهد شد.

برخی از تحلیلگران این اقدام را برای فرار رژیم صهیونیستی از زیر فشار نهادهای حقوق بشری برای تضعیف حقوق پایمال شده مردم فلسطین صورت می گیرد.

درهمین راستا،  روزنامه رای الیوم هم در گزارشی درباره سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه نوشته بود که بایدن به خاطر موضوع فلسطین و حتی احیای عملیات صلح مُرده به منطقه سفر نمی کند بلکه هدف وی حمایت از امنیت صهیونیست ها و تقویت آن و تشکیل ناتوی عربی به ریاست اشغالگران اسرائیلی است.

این روزنامه با اشاره به شور و شوق وصف ناپذیر تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس رئیس آن از سفر آتی بایدن به منطقه و آمادگی برای پهن کردن فرش قرمز برای او با توجه به آلوده بودن دست آمریکا به خون فلسطینی ها به خاطر حمایت از جنایت های تل آویو این اقدام را مورد نکوهش قرار داد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اولین سفر به غرب آسیا (خاورمیانه) قرار است ۲۲ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۱ با ورود به فلسطین اشغالی و دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و سپس تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش‌هایی را آغاز کند که ناظران نسبت به نتیجه‌بخش بودن آنها تردید دارند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha