۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84819553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن: حمله هوایی آمریکا علیه سرکرده داعش در سوریه موفقیت آمیز بود

نیویورک – ایرنا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد حمله هوایی کشورش علیه سرکرده داعش در سوریه موفقیت آمیز بود.

رئیس جمهوری آمریکا عصر  سه شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای با تایید خبر کشته شدن ماهر العقال سرکرده گروه تروریستی داعش در یک حمله هوایی کشورش در سوریه مدعی شد: مرگ ماهر العقال در سوریه یک تروریست مهم را از میدان حذف می کند و توانایی داعش برای برنامه ریزی، تامین منابع و انجام عملیات در منطقه را  تضعیف می کند.

وی ادعا کرد: مانند عملیات آمریکا در ماه فوریه که یک رهبر بزرگ داعش را از بین برد، این حمله  پیامی قدرتمند برای همه تروریست‌هایی است که میهن و منافع ما را در سراسر جهان تهدید می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد:این حمله هوایی نشان می دهد که آمریکا برای شناسایی و از بین بردن تهدیدات علیه کشور خود به هزاران سرباز در عملیات های جنگی نیاز ندارد.

شبکه ان بی سی آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که واشنگتن سرکرده داعش در سوریه را در یک حمله هوایی کشته است.

بر اساس گزارش این شبکه خبری آمریکایی، ارتش آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ادعا کرد «ماهر العقال» یکی از رهبران ارشد گروه تروریستی داعش در سوریه در حمله هوایی روز سه شنبه خود کشته است.

به گفته سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام)، ماهر العقال در مجموع یکی از چهار رهبر اصلی داعش بود.

ان بی سی نیوز نوشت: بر اساس بیانیه سنتکام، معاون ماهر العقال نیز هدف قرار گرفته است اما مشخص نیست وی در این حمله کشته یا زخمی شده است.

سرهنگ جو بوچینو سخنگوی سنتکام مدعی شد حذف این رهبران داعش توانایی این سازمان تروریستی برای طراحی و اجرای حملات بیشتر را مختل می کند.

ان بی سی نیوز نوشت: این آخرین مورد از حملات اخیر علیه گروه تروریستی داعش در سوریه است. به گفته ارتش آمریکا، یکی از رهبران ارشد داعش و سازنده بمب که نامش فاش نشده است، در یک عملیات که ماه گذشته انجام شد، دستگیر شده است.

ارتش آمریکا ادعا کرد که یورش شبانه نیروهای ویژه آمریکا در شمال غربی سوریه در ماه فوریه منجر به کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر ارشد گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش ایرنا، سومریه نیوز روز دوشنبه به نقل از یک منبع امنیتی از انتخاب «جمعه عواد ابراهیم البدری» معروف به ابومحمد الجولانی که نام مستعار فعلی او «ابو الحسن الهاشمی القریشی» و برادر ابوبکر البغدادی است به عنوان سرکرده داعش خبر داد که پیشتر ریاست شورای موسوم به «شورای مشورتی داعش» را نیز عهده دار بود.
پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ که از سال ۲۰۱۰ تا آن زمان رهبری داعش را بر عهده داشت، ابوابراهیم القریشی برادر ابوبکر به عنوان رهبر جدید این گروه تروریستی معرفی شد. او تا اواسط بهمن ۱۴۰۰ عهده دار این مسوولیت بود.
۱۴ بهمن سال ۱۴۰۰ بود که رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد در حمله نیمه شب گذشته آمریکا در شمال غرب سوریه، ابوابراهیم کشته شد.
از سال ۲۰۱۹ و به دنبال کشته شدن ابوبکر البغدادی، داعش سومین رهبری خود را تجربه می‌کند و باید دید این گروه تروریستی بعد از یک خلاء حدودا ۵ ماهه رهبری، با انتخاب ابوالحسن الهاشمی القریشی چه ماموریتی را در منطقه و جهان برای خود تعریف کرده است؟
چند روز پیشتر، «ریاض حداد»، سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد که «غربی‌ها و رژیم ترکیه تروریست‌های داعش و جبهه النصره را برای نبرد علیه روسیه از سوریه به اوکراین منتقل کرده اند.»

بقایای عناصر داعش با وجود شکست سال ۲۰۱۷ این گروه، همچنان در برخی مناطق دوردست استان‌های شمالی، غربی و شرقی عراق و نیز بخش هایی از سوریه همچنان فعال هستند و هر از چندی در این مناطق دست به اقدام‌های تروریستی و ناامنی می‌زنند. حضور داعش در سوریه، عمدتا در مناطقی است که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha