جلوی تنگ نظری برای تخصیص سوخت به قایق های کیش گرفته شود

کیش - ایرنا - امام جمعه اهل سنت کیش گفت: به منظور توسعه گردشگری این جزیره از تنگ نظری برای تخصیص سوخت به قایق های تفریحی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، شیخ یعقوب شمس عصر سه شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه تفریحات دریایی کیش با بیان اینکه دریا و اقتصاد وابسته به آن بهترین جاذبه گردشگری این جزیره است، اظهار داشت: لازم است برای بالفعل شدن این ویژگی ها علاوه بر توجه به اقتصاد صیادان باید با نگاه ویژه به اقتصاد دریا، در کنار جاذبه گردشگری بهره‌وری بیشتری از این موهبت الهی برد.

وی دریا را ظرفیتی مناسب برای ایجاد شغل و کارآفرینی اعلام کرد و افزود: موسیقی و فرهنگ غنی بومیان نیز برگرفته از دریا است و باید در حوزه‌ تفریحات سالم دریا سرمایه‌گذاری شود تا شاهد شکوفایی مروارید خلیج همیشه فارس باشیم.

امام جمعه اهل سنت کیش افزود: گردشگری کیش درصورت توسعه تفریحات دریایی می‌تواند این منطقه را به قطب توریسم کشورهای منطقه تبدیل کند که تحقق این هدف لازمه جلوگیری از تنگ نظری در خصوص تخصیص سوخت به قایق های تفریحی در جزیره به عنوان مشکلی چند ساله، ترمیم اسکله تفریحی و نوآوری در خدمات است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین اظهار داشت: در سازمان منطقه آزاد کیش دریا، غواصی و کلوب‌داری را صرفا به‌ عنوان‌ شغل ندیده و اعتقاد داریم نفس گردشگری کیش وابسته به فعالیت این حوزه است.

یاسر شاه پیری گفت: نوروز امسال ۳۰ درصد مسافران از تفریحات دریایی استفاده کردند و پیشنهاد می شود  تور تفریحات دریایی مشابه تورهای علمی در این جزیره برگزار شود.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش هم دریا را رکن اصلی گردشگری این جزیره اعلام کرد و گفت: حریم منطقه آزاد قابل واگذاری نبوده است در غیر این‌صورت پیشکسوتان فعال در این حوزه در همان سال‌هایی که به کمترین ثمن‌ زمین واگذار می‌شد، املاک خود را خریداری می‌کردند و اکنون دغدغه‌ محل کسب خود را نداشتند.

رحمان سادات نجفی افزود: کلوبداران و فعالان حوزه تفریحات دریایی نقش مهمی در چرخه گردشگری کیش ایفا می‌کنند و خواسته‌هایشان بسیار کوچک و قابل تامین است.

رامتین روشن مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش نیز بزرگ‌ترین انگیزه مسافران به این جزیره را دریا اعلام کرد و گفت: طبق آمار در بازه زمانی سال ۹۸ تاکنون، ۳۰ ‌درصد رغبت مسافران به تفریحات دریایی بوده است آن هم در شرایطی که برای مثال کنسرت‌ها از زیر ۳۰ درصد محبوبیت برخوردارند.

مدیرعامل جامعه کلوبداران دریایی کیش نیز در این آیین مهمترین نقطه ضعف کلوب های دریایی این جزیره را  نوسازی تجهیزات و ساختمان های آنها اعلام کرد و افزود: بررسی های میدانی نشان می دهد هر کلوب برای نوسازی ۷۰ تا ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

علی اقتصاد افزود: تمام کلوبداران جزیره علاقه مند به نوسازی تجهیزات و ساختمان های خود هستند، اما این مساله مستلزم افزایش قراردادهای اجاره از یکسال به پنج سال با شرط افزایش کرایه براساس نرخ تورم سالانه از سوی سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش مدت اجاره کلوبداران از امنیت اقتصادی بیشتری برخوردار هستند، اضافه کرد: هم اکنون با ورود مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مشکل سوخت کلوبداران مرتفع شده و رایزنی با مسوولان استانی و کشوری برای حل ریشه ای این موضوع دنبال می شود.

اقتصاد یادآور شد: این جامعه در حال اجرای ستاره بندی جدید با نرخ بندی تازه اعضای خود است تا کلوبداران بتوانند در پنج سال آینده با ارتقای خدمات خود از سه به پنج ستاره برسند.

این آیین که با عنوان مهمانی موج و مروارید ویژه گرامیداشت مرحوم مصطفی خوئینی بنیانگذار تفریحات دریایی کیش برگزار و در آن از پیشکسوتان این عرصه و کارکنان و غواصان نمونه کلوب های کیش تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha