تحقق عدالت فرهنگی، سیاست کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقق عدالت فرهنگی، سیاست کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این موضوع در دستور کار جدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا "مهدی رمضانی چابک" روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر قرار است اعتباری در سطح کلان اختصاص یابد، باید سهم شهرستان‌ها به خوبی دیده شود تا شعار عدالت محوری محقق شود.

وی با بیان اینکه به جهت تعلق به این استان تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مطرح شده را بکار خواهم گرفت، اضافه کرد: مساله محوری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از راهبردهای اصلی ما در اداره کل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مساله را شناسایی و برای رسیدن به مساله برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این گونه جلسات به صورت مستمر برگزار و مشکلات هنرمندان و خبرنگاران در این گونه جلسات احصاء شود.

رمضانی با اشاره به اینکه بازسازی ساختار، کارگزار و روش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفته که نتیجه این اقدام مهم، چابک‌سازی در این وزارتخانه است گفت: ریل گذاری ما در وزارت خانه باید عوض شود.

وی افزود: نیروهای کارشناسی خوبی به ویژه در استان‌ها داریم که نباید درگیر مسائل مدیریتی شوند بلکه باید نقش راهبری را بر عهده بگیرند و حوزه اجرا باید در اختیار نیروهای مردمی کف میدان، موسسات و تشکل‌ها قرار گیرد.

رمضانی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای موضوع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در استان‌ها توزیع شده است، اضافه کرد: طرح، ایده و نوآوری‌ها در زمینه مسائل فرهنگی حمایت می‌شود تا شاخص‌های فرهنگی را ارتقا ببخشیم.

وی بیان کرد: درخصوص بازسازی کارگزار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای نیروی انسانی مشخص است و چاره‌ای جز هم‌افزایی در درون مجموعه و بین دستگاه‌های فرهنگی نداریم تا جبهه واحد برای حکمرانی فرهنگی شکل بگیرد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع اتمام سالن علامه فرزان را به صورت ویژه از مرکز پیگیری می‌کنیم تا هرچه سریعتر به اتمام برسد و در اختیار هنرمندان ما قرار گیرد.

رمضانی با بیان اینکه رویکرد موازی کاری باید حذف و همگرایی لازم را داشته باشیم، اضافه کرد: تقویت جشنواره تئاتر در استان‌ها از مرکز پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: حذف رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مکتوب براساس ماده ۱۶ است صورت می‌گیرد و دست ما نیست، البته قبل از حذف هر رسانه اخطار لازم به مدیر مسوول آن داده شده است.

رمضانی گفت: جشنواره ملی رسانه‌ای استاد معتمدنژاد و شهید ناصری در استان برنامه‌ریزی شود و در این زمینه طرح پیشنهادی خوبی ارایه تا از مرکز پیگیری شود.

وی عنوان کرد: رویکرد وزارتخانه حمایت از حافظین قرآن است و حمایت از قاریان بیشتر برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این خصوص به تکلیف و برنامه‌های حمایتی خود عمل می‌کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جداسازی رتبه‌بندی نشریات استانی از ملی موضوعی درستی است که از مرکز پیگیری می‌شود، افزود: رویکرد ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، رویکرد پیشگیرانه خواهد بود.

امروز با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند "علی فرخنده" به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی معرفی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha