۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84819395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار کمیسر قضایی اروپا از پول‌های مسدود شده روسیه

تهران-ایرنا- اتحادیه اروپا از آغاز جنگ روسیه و اوکراین بیش از ۱۳ میلیارد یورو از دارایی‌های نهادها و شهروندان روسی را مسدود کرده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، دیدیر ریندرز کمیسر قضایی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در سخنانی گفت: این اتحادیه از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین ۱۳.۸ میلیارد یورو از دارایی‌های اتباع روسی را مسدود کرده است. این مقام قضایی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد بیشتر دارایی‌های مسدود شده در ۵ کشور اروپایی سرمایه‌گذاری‌ شده بودند.

ریندرز که در جمع وزرای دادگستری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شهر پراگ پایتخت اتریش صحبت می‌کرد، در ادامه افزود: ۹۸ نهاد دولتی و نزدیک به ۱۱۶۰ شهروند روسی در جریان حمله روسیه به اوکراین جزء لیست سیاه اتحادیه اروپا شناسایی شده‌اند.

وی گفت: هرچند ۱۲ میلیارد یورو از این مبلغ مسدود شده در پنج کشور اروپایی هستند ولی امیدواریم بقیه کشورها نیز در این قضیه با ما همکاری کنند. وی ابراز امیدواری کرد مقامات قضایی اتحادیه اروپا کشورهای دیگر اروپایی را برای مسدود کردن دارایی‌ الیگارش‌های روسی را قانع کنند.

این مقام قضایی اتحادیه اروپا در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار دارم بعد از تابستان قانونی جدید تصویب کنیم تا دور زدن تحریم‌ها در تمام نقاط اروپا جرم کیفری شناخته شود. با این قانون دیگر انتقال دارایی‌ها به اعضای خانواده ممکن نخواهد بود. در صورت اجرای این قوانین پول‌های مسدود شده می‌تواند برای بازسازی اوکراین استفاده شود.

کشورهای غربی در هفته‌های اخیر تحریم‌های مختلفی را علیه روسیه وضع کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مسدود کردن ذخایر ارزی این کشور اشاره کرد.

آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه تخمین زده که کشورهای غربی به عنوان بخشی از تحریم‌های اوکراین، حدود نیمی یا تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارز روسیه را مسدود کرده‌اند.

حدود یک ماه پیش بود که بلومبرگ نوشت با اعمال حدود ۳ هزار تحریم جدید علیه روسیه توسط آمریکا و متحدانش، این کشور در صدر کشورهای تحریم‌شده در جهان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha