۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84819378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدودف: "بریکس" از توان ایجاد ارز ذخیره‌ای برخوردار است

تهران – ایرنا – دمیتری مدودف نخست وزیر و رئیس جمهوری سابق روسیه اعلام کرد گروه کشورهای عضو بریکس می تواند یک ارز ذخیره جهانی جدید برای تامین منافع خود ایجاد کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مدودف که در حال حاضر به عنوان معاون رئیس شورای امنیت روسیه فعالیت می کند، در صفحه تلگرامی خود نوشت: بهترین روش محافظتی در برابر یورو رو به زوال، روی آوردن به روش های پرداختی جدید در تجارت با شرکای قابل اعتماد ما از جمله از طریق استفاده از ارزهای ملی شامل روبل روسیه، یوآن چین، روپیه هند و غیره خواهد بود.

وی در توضیح برابری نرخ یورو و دلار افزود: در آینده، ایجاد ارز ذخیره ای جدید کشورهای عضو بریکس نیز امکان پذیر است. واضح است که دلار، یورو و پوند استرلینگ برای دنیای امروزی کافی نیست.

مدودف تصریح کرد بحران در منطقه یورو، مدت زیادی است که در راه است و نتیجه بزنگاه خودساخته ای است که بروکسل خود را به آن مشغول کرده است.

وی ادامه داد: نخست آنکه، اعضای اتحادیه اروپا با تپانچه تحریم ها به سر خود شلیک کردند. اکنون آنها میوه های تلخ کاهش تولید، تورم پس از بحران در قیمت مواد غذایی، از دست دادن رقابت کالاهای خود و انتظار برای خانه های یخ زده در زمستان بدون گاز ما را برداشت می کنند.

مدودف تحریم ها را غیرموثر دانست و تاکید کرد که تحریم ها برای اروپایی ها زیان بار و مضر است و یورو اکنون تضعیف شده است.

وی در پایان نوشت: ما باید با انطباق اقتصادمان با شرایط جدید و بسیار سخت مقابله کنیم و مشکلات در صنعت را رفع نمائیم. هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.   

گروه اقتصادهای بزرگ نوظهور بریکس از زمان تشکیل در اواسط سال های ۲۰۰۰، مروج همکاری بسیار میان اعضا بوده و اخیرا تلاش برای تنظیم مجدد قدرت ژئوپولیتیکی برای تطبیق بهتر پتانسیل اقتصادی، جغرافیایی و جمعیت شناختی را آغاز کرده است.

گروه بریکس به مجموعه ای از قدرت‌های اقتصادی نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی گفته می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha