استاندار خراسان رضوی بر افزایش مراکز تزریق واکسن کرونا تاکید کرد

مشهد- ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی پایگاهها و مراکز تزریق واکسن کرونا با هدف تامین سلامت مردم باید افزایش یابد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، افزود: تزریق واکسن هنوز بهترین راه مقابله با  ابتلا به کرونا و شیوع این بیماری است.

وی با اشاره به شیب کند افزایش شیوع کرونا در استان افزود: آمار مراجعان سرپایی و بستری شدگان در استان رو به افزایش است، هر چند که سرعت آن هنوز کم است، باید با حداکثر آمادگی برنامه مقابله با سویه جدید کرونا را به اجرا درآوریم.

وی تابستان و بازگشت زائران حج را دو عامل احتمال افزایش ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: مراکز و نقاطی که سبب شیوع بیشتر می‌شود باید در اسرع وقت مشخص و معین کنید، محدودیت‌های عام را به اجرا گذاریم تا مجبور به رعایت محدودیت‌های خاص نشویم.

نظری به توضیح برگه راهنمای حاوی تذکرات بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی به ویژه پروازها و توزیع ماسک در ورودی شهرها اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی در خصوص احتمال خطر دست دادن و روبوسی کردن خطر سرایت را بیشتر می کند، لذا  تبلیغات محیطی را در همه اماکن تجمع مردم به اجرا درآورید تا ضریب ایمنی زائران و مجاوران را ارتقا دهیم.

استاندار خراسان رضوی بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مسقف تاکید کرد و افزود: در وسایط نقلیه عمومی مانند اتوبوس و قطار شهری و مراسم بازگشت حجاج، دقت کافی را باید اعمال کرد تا دوباره مردم استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را همانند گذشته مورد توجه قرار دهند.

نظری بر ایجاد آمادگی مراکز درمانی و تشخیصی برای معالجه مبتلایان تاکید کرد و گفت: چون علائم این سویه جدید با سویه‌های قبلی متفاوت است، سرعت در تشخیص و شروع درمان نیز اهمیت زیادی دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان نیز از مردم خواست تا در اسرع وقت برای تزریق واکسن به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا شرایط دو ماه آینده برای استان مهم است.

دکتر محمد علی کیانی افزود: اینکه هر فردی تا چه دزی از واکسن را تزریق کرده و حتی به طور کلی تزریق نکرده باشد، به این اندازه مهم نیست که تزریق واکسن دز جدید اهمیت دارد.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا استان نیز گفت: نوع داروها و درمان این سویه کرونا مشخص است و نباید اجازه دهیم که تخت‌های بیمارستانی مانند موجهای قبلی پر شود.

دکتر محمود شبستری از مردم خواست تزریق واکسن، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند و با مشاهده علائم سویه جدید به مراکز درمانی اعلام شده مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha