اجرای ۲۲ برنامه فرهنگی با موضوع بزرگداشت عید غدیر در مشهد

مشهد -ایرنا- مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر گفت: ۲۲ برنامه فرهنگی و اجتماعی ویژه بزرگداشت عید سعید غدیر همزمان با این ایام خجسته در مناطق مختلف شهر مشهد برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فلاح روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تهیه و توزیع بسته های معیشتی به نیابت از حضرت زهرا(س) به همراه بسته های فرهنگی و بیان معارف علوی برای اقشار کمتر برخوردار جامعه از جمله برنامه ها برای ایام غدیر در مشهد است.

وی با بیان اینکه ابلاغ پیام غدیر هدف اصلی مجمع نکوداشت غدیر است، بیان کرد: برگزاری ۲ همایش ویژه ائمه جماعات مساجد در راستای ترویج پیام غدیر و فراهم کردن حداقل امکانات برای اجرای جشن‌های ایام غدیر در مساجد محله نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی بیان کرد:همچنین بسته هایی شامل شکلات و نشان روز غدیر در اختیار تاکسیرانان به عنوان  مُبَلغان پیام الهی روز غدیر قرار می‌گیرد و قصد داریم با طراحی استیکرهایی جذاب بر روی درب ماشین ها و نصب پرچم، خودروها را آذین‌بندی کنیم و محتوایی به همراه شکلات و شیرینی به مسافران تاکسی‌های بین شهری هدیه کنیم. 

مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر با اشاره به مراسم جشنی که با همکاری عقیدتی سیاسی فرماندهی ارتش استان خراسان رضوی برای سربازان برگزار می‌شود، گفت: به سربازانی که خطابه غدیر را حفظ کنند، هدیه‌ای تعلق می‌گیرد و می‌توانند از مرخصی تشویقی نیز استفاده کنند.

او اضافه کرد: همچنین در همین راستا برنامه ای برای گروههای کمتر دیده شده مانند ناشنوایان نیز  تدارک دیده شده و از قاریان مبلغ غدیر تقدیر به عمل خواهد آمد. 

فلاح افزود: آذین‌بندی تریلی و پخش صوت های غدیری و ورود کارناوال شادی به روستاها برای تعظیم شعائر این روز  همراه با ارائه بسته های فرهنگی و محتوایی شامل مضامین روز غدیر  از دیگر برنامه های غدیر در راستای رشد و تعالی علمی محتوایی مردم می باشد. 

وی با اشاره به پروژه همایش حامیان قلک ادامه داد: در این طرح قلک‌هایی را بین مردم پخش کرده و به صورت فصلی، آنها را جمع آوری و برای مصارف مرتبط با این موضوع استفاده می‌کنیم تا مخاطبین این کار خیر افزایش یابند.

مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر ساخت و تولید فیلم کوتاه و نمایش برای روشنگری و ارائه حقایق تاریخی درباره عید سعید غدیر و حواشی آن در قالبی نوین برای مخاطب دانشجو و پخش در بستر فضای مجازی دانشجویی را از  دیگر اقدامات این مجمع عنوان و بیان کرد: طرح وارث نیز برای قدردانی از فداکاری و از خودگذشتگی های خانواده شهدا در دستور کار است. پروژه نبض نیز با محوریت دیدار با کادر درمان و قدردانی از آنان انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی مجمع نکوداشت غدیر نیز بیان کرد: این مجمع از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۵ بیشتر در حوزه تبلیغی، تربیتی و تعظیم‌ شعائر غدیر فعالیت می‌کرد. در سال ۱۳۹۶  بزرگان موسسه به جوان‌ترهایی که فعالیت‌های دانشجویی انجام می‌دادند اجازه دادند تا در موسسه فعال شوند و فعالیت های جدیدی در این زمینه آغاز شد. 

مهدی عنایتی با بیان اینکه فعالیت‌های مجمع نکوداشت غدیر در سه حوزه مخاطب، موضوع و جغرافیا تمرکز یافت، افزود: هدف ما رساندن پیام وجود حجت حاضر و تمسک به آن پیشوای الهی به عنوان وارث غدیر، درخواست دعا برای فرج آن حضرت و ترویج مفهوم ولایت و امامت با ابزارهای مختلف تبلیغی است.
او  ادامه داد: با شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹ به فعالیت در فضای مجازی ورود کردیم و نخستین جشن آنلاین دانشجویی و همچنین تقدیر از سربازان سلامت را برگزار کردیم. در سال ۱۴۰۰ نیز همزمان با نیمه شعبان طرحهای کم‌نظیری مانند جشنواره "واژه" که اتفاق بزرگی در زمینه ادبیات و غدیر بود را به ثمر رساندیم. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha