۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84819260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محرومیت روسیه از المپیک پاریس محتمل است

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 84819260
محرومیت روسیه از المپیک پاریس محتمل است

تهران- ایرنا- یکی از چهره‌های پرنفوذ کمیته بین‌المللی المپیک مدعی شد که محرومیت روسیه از حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل حمله این کشور به اوکراین، محتمل است.

به گزارش ایرنا، «سِر کریگ ریدی» که در زمان تحقیقات مرتبط با ادعای دوپینگ سازمان‌یافته در روسیه، ریاست سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) را برعهده داشت، مدعی شده است که احتمال رقابت ورزشکاران روسیه در پایتخت فرانسه در سال ۲۰۲۴، به اندازه احتمال پاسخ به «پرسش ۶۴هزار دلاری» است.

ریدی بر این باور است که بخت روسیه برای بازگشت به جامعه بین‌المللی ورزش در آینده نزدیک خیلی کم است؛ کشوری که بسیاری از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشکاران آن را از حضور در تورنمنت‌ها محروم کرده است.

وی درباره محرومیت دو کشور روسیه و بلاروس گفت: متاسفانه باید بگویم که در مورد اتفاقی که قرار است در مورد این دو کشور بیافتد، تصمیماتی در شرف اتخاذ است و حدس من این است که نظر جمعی بر این است که صلاحیت آنها برای حضور در پاریس رد می‌شود. 

ریدی که عضو افتخاری کمیته بین‌المللی المپیک است، افزود: فکر می‌کنم مردم در تلاشند تا بدانند که ما با چه روشی می‌توانیم حضور بخشی از ورزشکاران این دو کشور را میسر سازیم. در حال حاضر هیچ راه مشخص و روشنی وجود ندارد. بنابراین باید شرایط فعلی را حفظ کنیم. 

کمیته بین‌المللی المپیک تاکید دارد که روسیه باید از حضور در رویدادهای بین‌المللی منع شود تا از این طریق تمامیت مسابقات ورزشی بین‌المللی و امنیت شرکت‌کنندگان در این رویدادها حفظ شود.

وی اضافه کرد: مشکل فعلی این است که تقریبا دو سال تا بازی‌ها مانده و رقابت‌های انتخابی طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون‌ها و کمیته بین‌المللی آغاز می‌شود. در نتیجه فدراسیون‌ها با مشکلی جدی روبرو هستند و دستورالعملی که در مورد آن توافق کرده‌اند این است که از حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس ممانعت به عمل آورند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار است از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست(۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) به میزبانی پاریس برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha